سوالات آزمون کارشناسی ارشد طراحی شهری۹۲+پاسخ

سوالات کنکور کارشناسی ارشد مجموعه طراحی شهری ۱۳۹۲ به همراه پاسخنامه ی سوالات که برای شما شهرسازان عزیز قرار دادیم.می توانید این بسته کامل را دریافت کنید.

برای دانلود سوالات و پاسخنامه کلیک کنید

پسورد: www.shahrsazionline.com

(با حروف کوچک نوشته شود)

تحلیل آزمون سال ۹۲ کارشناسی ارشد طراحی شهری (کد ۱۳۵۱)

تاریخ شهر و شهرسازی

در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۲ (بهمن ۹۱) تعداد سوالات تاریخ شهر و شهرسازی همانند سال ۹۱، ۲۵ تست بود که می‌توان کل سوالات را به سه مبحث تاریخ جهان، ایران و سیر اندیشه‌ها در شهرسازی دسته‌بندی کرد. در این دوره نکته قابل توجه تعداد سوالات سیر اندیشه‌ها در شهرسازی می‌باشد که ۷ سوال را به خود اختصاص داده است و نسبت به سال قبل که تنها ۲ سوال از این مبحث طرح شده بود افزایش قابل توجهی داشته است.

مبحث تاریخ شهرنشینی جهان با ۱۰ سوال همانند سال‌های گذشته حجم اعظم سوالات را به خود اختصاص داده است و تاریخ شهرنشینی ایران نیز با ۸ سوال مبحث دیگری از سوالات این دوره بوده است. میزان سختی سوالات نسبت به سال‌های گذشته کمی پایین‌تر بوده و با کمی دقت و تأمل تمامی سوالات این دوره قابل پاسخگویی بوده است.


تحلیل فضاهای شهری

در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۲ (بهمن ۹۱) تغییر در تعداد سوالات درس تحلیل فضا مشاهده نشد و در هر دو سال ۲۵ تست داشته است.

سوالات در آزمون ۹۲ این درس بیشتر مربوط به مبحث تحلیل فضا بوده و کمتر سوال غیر مرتبط دیده می‌شد و به مباحثی مثل تأسیسات شهری و حمل و نقل خیلی توجهی نشده بود. از لحاط نوع طراحی سوالات می‌توان گفت بیشتر مفهومی بوده اما درعین حال سبک سوالات و میزان دشواری آن‌ها نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.


مباحث عمومی و شهرسازی

در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۲ (بهمن ۹۱)، تعداد سوالات مباحث عمومی از ۲۵ سوال به ۳۰ سوال افزایش پیدا کرده است که از این ۳۰ سوال، ۷ سوال مربوط به تاریخ شهرسازی در ایران می‌باشد و ۹ سوال از مباحث طرح‌های شهرسازی در ایران است. حقوق و قوانین شهری ایران از دیگر سرفصل‌های مهم در آزمون‌های گذشته که در سال ۹۲ هم ۵ سوال را به خود اختصاص داده بود در این آزمون هم مشاهده شد. مدیریت شهری و هویت شهری از مباحث نوین در مباحث عمومی می‌باشد که در سال‌های اخیر مورد توجه بوده‌اند و در سال ۹۲ نیز ۶ سوال را به خود اختصاص داده‌اند. نکته قابل توجه طرح ۳ سوال از مباحث جمعیت شناسی می‌باشد که در سال‌های اخیر سوالی از این مبحث طرح نشده بود.

در این دوره نیز همانند سال‌های قبل چند سوال از مباحث روز شهری ایران مطرح شده که منبع مشخصی ندارند و اطلاعات عمومی شهری می‌باشد. در کل به لحاظ میزان سختی سوالات مباحث عمومی در سال ۹۲ می‌توان گفت سطح سوالات متوسط بوده و به راحتی و با درک کامل از مطالب، پاسخگویی به سوالات چندان دشوار نبود.


مبانی نظری معماری

در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۲ (بهمن ۹۱) سوالات مربوط به درس مبانی نظری معماری همانند سال گذشته ۲۵ تست در نظر گرفته شده بود.

بیشتر سوالات در این درس با توجه به ماهیت آن از نظریه‌ها و نظریه‌پردازان شهرسازی بود. در بخش تعاریف و اصطلاحات نیز تعداد سوالات با سال ۹۱ برابری می‌کرد و مابقی سوالات مطابق معمول از مباحثی به جز مبانی نظری طراحی شده بود و در کل تفاوت قابل توجه آزمون ۹۲ و ۹۱ را می‌توان در مباحثی مثل اصول و مبانی طراحی شهری دانست که طرح ۶ سوال در سال ۹۲ را به خود اختصاص داده اما در سال ۹۱ هیچ تستی از این مبحث طرح نشده بود. سوالات آزمون سال ۹۲ و ۹۱ را می‌توان از لحاظ دشواری در یک سطح دانست اما منابع طرح سوال در سال ۹۲ محدودتر شده بود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0