تهران پیشگام نوسازی بافت‌ فرسوده

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: بخش اعظم نوسازی بافت‌های فرسوده در تهران یک طرفه از سوی شهرداری تهران اعمال شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس قانون دولت و شهرداری موظف به نوسازی سالانه ۱۰ درصد بافتهای فرسوده هستند، گفت: بخش اعظم نوسازی بافت‌های فرسوده در تهران یک طرفه از سوی شهرداری تهران اعمال شده است. جعفری با بیان این که نوسازی بافت‌های فرسوده امروزه به عنوان یکی از مسائل کلان در مدیریت شهری مطرح است، گفت: در حال حاضر روح حاکم بر فعالیت‌های سازمان نوسازی تقویت مدیرت اجتماعی در بافت‌های فرسوده جهت تحقق جریان نوسازی مردمی است.

وی با بیان این که تنها راهبرد برای حل مسئله فرسودگی ورود مردم به عرصه نوسازی است، عنوان کرد: سازمان نوسازی شهر تهران در این زمینه نقش حمایتی، هدایتی و نظارتی دارد. جعفری خاطر نشان کرد: راه‌اندازی دفاتر خدمات نوسازی نقطه عطفی در فعالیت‌های این سازمان در راستای مدیریت اجتماعی در نوسازی بافت‌های فرسوده دانست.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به قانون پنجم توسعه کشور که بر مبنای آن دولت و شهرداری موظف به نوسازی سالانه ۱۰ درصد بافت‌های فرسوده هستند، یادآور شد: کلان شهر تهران با تحقق ۸ درصد از این میزان، رتبه اول نوسازی را در بین سایر کلان شهرها دارد که بخش اعظمی از این میزان نیز با اقدامات یک طرفه از سوی شهرداری تهران محقق شده است.

جعفری در ادامه با اشاره به حمایت های شهردار تهران و همچنین نگاه کلان و مثبت شورای اسلامی شهر تهران به مسئله نوسازی، تصویب بودجه اعتبارات برای دفاتر خدمات نوسازی را اقدامی اعتمادساز و تأثیرگذار درعرصه نوسازی بافت‌های فرسوده دانست.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0