توسعه مترو

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با اولویت مترو، مهم ترین محور بودجه سال ۹۴ شهرداری تهران است.

رحمت الله حافظی در گفتگو با خبرنگار مهر  با بیان اینکه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با اولویت مترو، مهم ترین محور بودجه سال ۹۴ شهرداری تهران است، گفت: شورای شهر موافق طرح توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت مترو و اتوبوسرانی است، کما اینکه اولین روزهای شروع به کار شورای چهارم وقتی بحث متمم بودجه مطرح شد، منابع خوبی برای توسعه مترو تزریق شد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه دولت باید سهم مشارکت خود را در توسعه حمل و نقل عمومی بپردازد، اظهار داشت: انتظار داریم که دولت به این بخش کمک کند چرا که بخشی از هزینه های توسعه مترو و اتوبوسرانی به عهده دولت است لذا دولت باید سهم خود را پرداخت کند.

وی ادامه داد: البته پرداخت هایی حدود ۲ ماه قبل برای توسعه مترو ارائه شد اما با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک می شویم انتظار داریم که صد درصد تخصیص ها انجام شود.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه انتظار می رود شبکه مترو در کوتاهترین زمان ممکن بهره برداری شود و در اختیار مردم قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ظرفیت ساخت شبکه مترو در شهرداری تهران ۵۰ کیلومتر در سال است اما به واسطه محدودیت منابع حدود ۳۰ کیلومتر در سال پیش می رود اما اگر مطالبات شهرداری محقق شود این ظرفیت قابل دسترسی است.

وی درخصوص بدهی دولت گذشته در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی نیز گفت: مطالبات پرداخت نشده مترو در دولت های نهم و دهم به مبلغ ۷ هزار میلیارد تومان است که با تخصیص آن می تواند بخشی از مشکلات ترافیک و آلودگی هوا کاهش پیدا کند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به این که  آلودگی هوا به عوامل مختلفی بستگی دارد، افزود: در مقایسه آلودگی هوای تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته می بینیم که تعداد روزهای هوای پاک ۳ برابر شده است که این جای امیدواری دارد.

وی ادامه داد: در آلودگی تهران سهم موتورسیکلت ها بیش از سایر آلاینده هاست به طوری که ‌هر موتورسیکلت ۶ برابر خودروهایی که با استاندارد یورو ۴ هستند، آلودگی ایجاد می کند.

حافظی در ادامه با اشاره به سیاست شهرداری تهران برای استفاده از موتورسیکلت های برقی نیز گفت: ورود موتورسیکلت های برقی یکی از برنامه های خوبی است که بسیار در کاهش آلودگی هوا موثر خواهد بود اما زیرساخت های استفاده از موتورسیکلت ها باید فراهم باشد.

منبع : مهر

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0