حذف طبقات اضافه ساختمان قوه قضاییه

مدیرکاخ گلستان گفت: حذف طبقات اضافه ساختمان قوه قضاییه که حریم کاخ گلستان را بر هم زده و موجب اشکال در ثبت جهانی کاخ شده است، با رایزنی معاونت میراث فرهنگی و مسئولان مربوطه در قوه قضاییه در حال برطرف شدن است.

زینب فیروزی گفت: بحث ثبت جهانی کاخ گلستان مربوط به حوزه معاونت میراث فرهنگی سازمان می شود و کارهایش برای ثبت جهانی آن در اجلاس امسال سازمان یونسکو در حال انجام است منتها یکی دو مشکل در حوزه حریم این کاخ وجود داشت که درحال برطرف شدن است.

وی افزود: یکی از این مشکلات مربوط به ساختمان دادگستری و قوه قضاییه است که بالاتر از حد ارتفاع مجاز ساخته شده و باید مرتفع شود. به همین اکنون در حال رایزنی با قوه قضاییه هستیم. فیروزی بیان کرد: ثبت جهانی هر ساختمان میراثی منوط به حذف ساختمان هایی است که بالاتر از حد مجاز ساخته شده اند منحصر به این ساختمان نیست.

سال ۱۳۸۳ اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، انجام مراحل مقدماتی ساخت و ساز از سوی وزارت دادگستری در حریم کاخ گلستان متوقف کرده بود با این حال بعد از گذشت نه سال هنوز این مشکل پابرجاست درحالی که امسال قرار است پرونده کاخ گلستان در فهرست میراث یونسکو ثبت شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0