سه سوال بی‌پاسخ از دریاچه چیتگر

شهردار تهران مجبور بود در ایام باقی‌مانده از عمر کاری‌اش در شهرداریتهران و تا قبل از آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی، این دریاچه را افتتاح کند تا مزه دو سال کار شبانه‌روزی زیرمجموعه‌اش در دریاچه چیتگر، پیمانه کارنامه کاری او را تکمیل نماید.

به نقل از دنیای اقتصاد دریاچه چیتگر به طور کامل آبگیری نشده و حدود یک‌سوم از حجم این دریاچه خالی از آب است.

همچنین سه جزیره در حال ساخت در وسط دریاچه که قرار است کافی‌شاپ، رستوران و اقامتگاه بازدیدکنندگان را تشکیل دهد نیز هنوز تکمیل نشده است.

از سوی دیگر در قسمت شمال دریاچه که محل اصلی ورود بازدیدکنندگان محسوب می‌شود نیز فعالیت‌های عمرانی زیادی در جریان است که کارگاه‌های متعدد ساختمانی در این قسمت شاید برای زیست‌بوم منطقه، مساعد نباشد. هر چند شهردار تهران مجبور بود در ایام باقی‌مانده از عمر کاری‌اش در شهرداریتهران و تا قبل از آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی، این دریاچه را افتتاح کند تا مزه دو سال کار شبانه‌روزی زیرمجموعه‌اش در دریاچه چیتگر، پیمانه کارنامه کاری او را تکمیل نماید اما وضعیت فعلی دریاچه کار را برای مدیران جدید شهرداری فوق‌العاده سخت کرده است. اکنون سه پرسش درباره دریاچه چیتگر مطرح و البته بدون پاسخ است:

۱- ساخت دریاچه چیتگر چقدر هزینه برده و برای تکمیل فازهای باقی‌مانده، چقدر اعتبار لازم است؟

۲-چه تضمینی برای تامین منابع آبی دریاچه چیتگر وجود دارد و اگر در سال‌های آینده آب رودخانه کن و سرریز منابع آب شرب تهران به‌عنوان دو منبع اصلی تامین کننده آب چیتگر به حالت خشکسالی رسید، تدبیری برای جلوگیری از خشک‌شدن دریاچه چیتگر شده است؟

۳-آیا برای عملیات تصفیه و چرخش آب دریاچه چیتگر بابت جلوگیری از یکجا ماندن آب و تبدیل به گندآب شدن، مکانیزم خاصی پیش‌بینی شده است؟

این پروژه تفریحی بزرگ قطعا در شهر تهران، سابقه نداشته و اقدام بسیار مفیدی است، اما لازم است، جوانب احتیاط برای ماندگاری این دریاچه، از هم‌اکنون مدنظر مدیران قرار بگیرد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0