پیوستن ۵ فرودگاه به فرودگاه های کشور

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از پیوستن پنج فرودگاه جدید به مجموع فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت: چهار فرودگاه در حال ساخت و یک فرودگاه نیز به دنبال دریافت مجوز است.

محمود رسولی‌نژاد گفت: فرودگاه مدرس در تربت حیدریه، فرودگاه گناباد در گناباد، فرودگاه سقز در کردستان و فرودگاه ولیعصر در نزدیکی بروجرد چهار فرودگاهی است که بخشی از عملیات احداث و اقدامات اولیه در آنها صورت گرفته است.
وی در باره وضع فرودگاه‌های در حال احداث گفت: باند فرودگاه گناباد با استفاده از اعتبارات مهر ماندگار آماده شده و در حال فعالیت است. به گفته رسولی‌نژاد، زیرساخت‌های باند فرودگاه مدرس در تربت‌حیدریه نیز آماده شده و تاکنون ۶۰ میلیارد ریال هزینه داشته است و در صورت تزریق اعتبارات پیشرفت خوبی خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در باره وضع فرودگاه سقز نیز گفت: این فرودگاه با نظارت اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان کردستان احداث می‌شود و هم‌اکنون باند آن آماده است و پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۴ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی در خصوص فرودگاه ولی‌عصر بروجرد نیز اظهار داشت: مکان ‌یابی این فرودگاه در مسیر بروجرد به ملایر انجام شده و در حال حاضر تملک اراضی و خریداری زمین‌های آن در حال انجام است. رسولی‌نژاد افزود : فرودگاه ماکو نیز به دنبال مجوز‌های لازم برای احداث و آغاز کار است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به درخواست‌های متعدد از نقاط مختلف کشور برای ساخت فرودگاه، همجواری فرودگاه‌های دیگر و فاصله‌ کم آنها از یکدیگر را یکی از دلایل نپذیرفتن درخواست‌ها برشمرد و گفت: مسائل امنیتی و نداشتن توجیه اقتصادی باعث می‌شود تمام درخواست‌ها برای تاسیس فرودگاه تایید نشود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0