ساخت‌وساز در حریم برج میلاد ممنوع

در پی گودبرداری برای ساخت هتل در مجاورت برج میلاد تهران بدون اطلاع شورای شهر، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: برج میلاد یک اثر ثبت‌شده ملی است و امکان ساخت‌و‌ساز در حریم آن وجود ندارد.

احمد مسجدجامعی با بیان اینکه آثار ثبت‌شده ملی دارای حریم است و همه اعم از شهرداری باید این حریم را رعایت کنند، گفت: بر این اساس شهرداری اجازه ساخت‌وساز در حریم این نماد ملی را ندارد.

وی ادامه داد: فضاهای پیرامونی آثار ثبت‌شده در فهرست آثار ملی باید بر اساس ضوابط مشخصی که منجر به مخدوش شدن نمای آن نشود، طراحی و اجرا شود، در حالی که بلندمرتبه‌سازی در اطراف برج میلاد کاملا با این ضوابط مغایر است. این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد که هیچ راه‌حل قانونی برای ساخت‌وساز در حریم برج میلاد به نحوی که نمای بصری آن را مخدوش کند، وجود ندارد.

مسجدجامعی با اشاره به اینکه شهرداری تهران هم خود را نسبت به رعایت حریم دیگر آثار ثبت شده ملی همواره مقید دانسته است، افزود: به عنوان مثال فضاهای پیرامونی ساختمان تئاتر شهر در چهارراه ولیعصر تهران بر اساس بنای تئاتر شهر تعریف شد.

ساخت‌وساز دو ساختمان بیش از ۵۰ طبقه در مجاورت برج میلاد تهران برای کاربری هتل در حالی آغاز شده است که اعضای شورای شهر تهران پس از گودبرداری از این ماجرا مطلع شدند و ضمن اعلام مخالفت با ساخت بلندمرتبه در حریم برج میلاد، انتقاداتی را هم به طرح این پروژه که توسط یک مشاور خارجی طراحی شده است، وارد کردند.

ضمن اینکه نحوه مشارکت سرمایه‌گذار خصوصی و شهرداری نیز برای شورای شهر پذیرفته نبودند و نمایندگان مردم تاکید داشتند که حداقل ۵۱ درصد سهام باید در اختیار شهرداری باشد تا بتواند پروژه را مدیریت کند. به این ترتیب به درخواست اعضای شورای شهر ساخت و ساز در حریم برج میلاد فعلا متوقف شد تا طرح معماری، ارتفاع و سایر ویژگی‌های این هتل به تایید کمیسیون عمران شورا برسد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0