مبادا چیتگر به گند‌آب تبدیل شود

تصفیه‌خانه این دریاچه که بهبود کیفیت آب دریاچه برعهده آن گذاشته شده است، شهریور ۹۳ بهره‌برداری می‌شود.

به نقل از دنیای اقتصاد پدر علم محیط‌زیست ایران که اظهارنظرات او در حوزه محیط‌زیست را به دلیل سابقه طولانی مطالعاتی و تجربی‌اش، همه قبول دارند درباره دریاچه چیتگر که تا پایان این ماه در غرب تهران به بهره‌برداری می‌رسد، گفته است: این دریاچه پهنه اکولوژیکی جدیدی را برای پرندگان رقم می‌زند.

پرنده‌های زیادی وجود دارند که وقتی با وضعیت جدید دریاچه ارومیه مواجه می‌شوند به دنبال یک زیستگاه جدید می‌روند، در دریاچه چیتگر فرود می‌آیند. دکتر اسماعیل کهرم در گفت‌وگویی که با ضمیمه عمران‌شهری همشهری انجام داده، به یک نگرانی جدی بابت حفظ کیفیت آب این دریاچه نیز اشاره کرده است: «حفظ کیفیت آب دریاچه برای پرندگان و ماهی‌‌ها نیازمند فرهنگ‌سازی به شهروندان است. ریختن زباله یا ته سیگار در آب دریاچه می‌تواند به طور مستقیم به مرگ موجودات زنده منجر شود. تمیز نگه‌داشتن آب دریاچه ضرورتی است که اگر رعایت نشود ممکن است دریاچه زیبای چیتگر به یک گندآب تبدیل شود.»

براساس اطلاعاتی که این روزها درباره دریاچه چیتگر منتشر می‌شود، مشخص شده تصفیه‌خانه این دریاچه که بهبود کیفیت آب دریاچه برعهده آن گذاشته شده است، شهریور ۹۳ بهره‌برداری می‌شود. در این صورت با توجه به اینکه، دریاچه‌ای با چنین وسعتی از دو ماه پیش آبگیری شده و نیاز به چرخش آب در دوره‌‌های کوتاه‌مدت برای جلوگیری از سکون آب را دارد، چنانچه تصفیه‌خانه‌های دیگری در این یک‌سال باقی‌مانده از افتتاح تصفیه‌خانه اصلی فعال نباشد، مشکلاتی ایجاد خواهد شد. در این باره، روز گذشته شهردار منطقه۲۲ در گفت‌وگویی کوتاه با دنیای‌اقتصاد اطمینان داد: از هم‌اکنون چرخش آب به صورت روزانه در دریاچه شروع شده و مشکلی در باب تصفیه و به‌روزسازی آب دریاچه وجود ندارد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0