مرمت سقف مسجد جامع شوشتر

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر گفت: کار مرمت سقف قدیمی‌ترین مسجد خوزستان در این شهرستان از چند روز پیش آغاز شده است.

سیدحسین موسوی‌نسب اظهار کرد: کار مرمت مسجد جامع شوشتر از چند روز گذشته آغاز شده است و در حال حاضر سقف این مسجد قدیمی و تاریخی در حال مرمت است.

وی با تاکید بر اینکه مسجد جامع شوشتر یکی از قدیمی‌ترین مساجد خوزستان است، بیان کرد: ساخت این مسجد مربوط به اوایل دوره اسلام بوده و با توجه به تاریخی بودن این مسجد باید برای مرمت آن دقت زیادی شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر در ادامه با توجه به شروع مرمت سقف مسجد جامع در چند روز گذشته گفت: همچنان مرمت سقف مسجد ادامه دارد و سقف شبستان مسجد هم اکنون درحال مرمت است و پوسیدگی‌ها و آجرهای قدیمی و شکسته با آجرهای جدید و متناسب تعویض می‌شود.

موسوی‌نسب با اشاره به کار حساس مرمت این مسجد اضافه کرد: کار مرمت مسجد جامع شوشتر به دلیل حساسیت بسیار زیاد آن به دست یکی از معماران قدیمی و توانای شوشتر به نام «حاج حسین معماریان» در حال انجام است.

وی درباره اعتبار اختصاص داده شده برای مرمت این مسجد گفت: اعتبار لازم برای مرمت مسجد اختصاص داده شده است و اعتبار برای مرمت دیگر مساجد قدیمی شوشتر در نظر گرفته شده ولی هنوز این اعتبارات تخصیص نیافته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر افزود: مسجد جامع شوشتر یکی از ۶۰۰ مسجد قدیمی است که در سطح کشور در حال مرمت هستند.

وی درباره اتمام کار مرمت مسجد جامع عنوان کرد: با توجه به کار زیاد مسجد و قسمت‌های زیادی که باید مرمت شوند مشخص نیست فعالیت در این مسجد تا چه زمانی به طول می‌انجامد.

وی در پایان گفت: تمام تلاش خود را برای مرمت هر چه بهتر این مسجد قدیمی و تاریخی انجام می‌دهیم تا بتوانیم در مدت زمان کوتاهی کار مرمت را به پایان برسانیم.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0