شهرسازی و معماری نماد هویت ملی

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: نماد فکر و هویت یک ملت، نوع شهرسازی و معماری است.

آیت‌الله اسدالله ایمانی در دیدار مدیران شهرداری و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: در قرآن مجید، روایات دینی و منابع اسلامی به ساخت و ساز اشاره فراوان شده و آن را نماد امنیت، آسایش، اطلاع‌رسانی و عبودیت پروردگار دانسته‌اند.

وی با اشاره به اینکه معماری شیراز باید اسلامی ایرانی باشد، افزود: دشمن روی ساخت و ساز توجه ویژه دارد از این‌رو کشورهای اسلامی باید معماری شهرهای خود را بر اساس فرهنگ دینی احداث کنند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شهر شیراز یکی از شهرهایی است که در ساخت و ساز آن مباحث فنی و مهندسی رعایت شده و بر اساس محاسبات نجومی در قرن دوم هجری زمان در بنای این شهر مورد توجه قرار گرفته و به عنوان پناه‌گاه اسلام معرفی شده است.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان داشت: مسجد جامع عتیق با عمر یک‌هزار ساله و نیز قبرستان دارالسلام این شهر بعد از قبرستان بقیع و ابطح که در مکه و مدینه قرار دارند، قدیمی‌ترین در جهان اسلام است.

ایمانی اضافه کرد: باید معماری اسلامی و ایرانی را جدی گرفت و اعضای شورای شهر، شهرداری و دیگر مسئولان اجرایی نسبت به معماری این شهر توجه ویژ‌ه‌ای داشته باشند و نباید اجازه دهند که هیاهوی نمادهای غربی و زندگی آپارتمان‌نشینی بر فرهنگ و معماری اسلامی و ایرانی تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه مهاجرت به شیراز باید در راستای ورود افراد فرهیخته و دانشگاهی باشد، افزود: در گذشته افرادی مانند فیض کاشانی، خواجوی کرمانی، جرجانی و دیگر فضلا و دانشمندان وارد این شهر شده‌اند و آن را تبدیل به یکی از شهرهای مهم ایران اسلامی کردند.

نماینده ولی فقیه در فارس در ادامه سخنان خود در مورد اهمیت شورای اسلامی که یکی از محسنات جمهوری اسلامی است ابراز داشت: نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستای دور چهارم باید بال و پر مسئولان، یار و مددکار مجریان و آرامش دهنده مردم، نقطه اتکای شهروندان، پل ارتباطی مدیران اجرایی و مسائل شهری و پاسخگوی نیازها باشند.

ایمانی ابراز داشت: نمایندگان شورای چهارم باید در چهار سال عمر آن به گونه‌ای عمل کنند که بودجه و اعتبار شهر افزایش یابد. وی خاطرنشان کرد: مردم نباید به شخص بلکه باید به برنامه رای دهند تا افرادی اصلح وارد این دوره از انتخابات شوند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0