بلندمرتبه‌سازی نیازمند زیرساخت‌ شهری

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران گفت: برای ساخت ساختمان‌ها بلند ابتدا باید امکانات شهری برای این جمعیت در نظر گرفته شود چراکه در غیر این صورت به بافت شهری آسیب می‌رسد.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران بلند مرتبه‌سازی و افزایش ساخت ساختمان‌های با تراکم بالا را بسته به نیاز محله و منطقه شهری دانست و گفت: برای ساخت این ساختمان‌ها ابتدا باید امکانات شهری برای این جمعیت در نظر گرفته شود چراکه در غیر این صورت به بافت شهری آسیب می‌رسد.

فریبرز واحدی درباره افزایش ساخت و سازها و بلندمرتبه‌سازی‌ها در استان تهران به عنوان پایتخت کشور بیان کرد: باید بلند مرتبه‌سازی و برج‌سازی‌ها در شهر تهران بسته به محله، منطقه و امکانات شهری اجرا شود.

وی افزود: برای ساخت و ساز متراکم و بلند مرتبه‌سازی، ابتدا باید امکانات شهری مورد نیاز همچون معابر شهری، پارکینگ و فضای مناسب شهری، مجموعه‌های فرهنگی و … پیش‌بینی شود و اگر امکان ایجاد این فضاها باشد می‌توان بلند مرتبه‌سازی را برای محله‌های شناسایی شده تجویز کرد. به گفته واحدی اگر بلند مرتبه‌سازی‌ها بدون در نظر گرفتن این عوامل انجام شوند، به بافت شهری آسیب می‌زنند که دراین موارد شهرداری تهران برخورد می‌کند.

افزایش جمعیت و روند رو به رشد مهاجرت به شهر تهران در چندسال اخیر، برج‌سازان و انبوه‌سازان را به فکر بلند مرتبه‌سازی انداخته تا افزایش واحدهای مسکونی پاسخگوی بخشی از نیاز مسکن در نقاط پرجمعیت شهر باشد اما ساخت و ساز این ساختمان‌ها برای معابر شهری و در برخی محله‌ها چندان مناسب نبوده و برای برخی دیگر از مناطق نیاز جدی محسوب می‌شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0