تأکید معماری ایرانی در نمای ساختمان

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کاشان گفت: پس از ابلاغ دستورالعمل شورای عالی شهرسازی و معماری، و بررسی ساخت‌وسازهای شهری، بهره‌گیری از معماری ایرانی اسلامی در ساختمان‌های شهری مورد تأکید قرار گرفت.

حسن نعناکار اظهار داشت: در این دستورالعمل ارتفاع نامناسب، رعایت نکردن خط آسمان، ناهماهنگی مناظر یا تضاد رنگ‌های استفاده شده که در بسیاری فضاهای شهری استفاده نشده مورد بررسی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در معماری ایرانی- اسلامی توجه به اصول ساخت‌وسازها سبب ایجاد هماهنگی در بافت شهری می‌شود که مناظر شهری مناسب و در عین حال سرزنده و کارا را به ارمغان می‌آورد.

این مسئول افزود: در معماری معاصر عدم توجه به اصول معماری بومی سبب ایجاد نابسامانی مناظر شهری شده است و با توجه به اینکه معماری و شهرسازی هر شهری بازتاب شرایط ذهنی آن جامعه است لذا شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ناهنجار و ناپایدار در شهرهای ما، نابسامانی و اغتشاش حاکم بر منظر شهری را به حد آزاردهنده‌ای رسانده است.

نعناکار در ادامه نمای اصولی ساختمان‌ها را جزو الزامات عمومی ساختمان‌های شهر دانست و گفت: طراحی و ساخت نماهای ساختمانی باید تحت ضوابط و مقررات شهرسازی و زیباسازی شهری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه برای مالکانی که در نمای ساختمان‌های خود رعایت ضوابط و مقرارت نما را لحاظ نکنند پایان کار صادر نمی‌شود بیان داشت: اجرای نمای ساختمان‌ها باید با نمای ساختمان‌های مجاور هم‌شکل و هم‌رنگ باشد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0