کارگاه آموزشی تبیین انجام پژوهش در حوزه مناطق

۱ خرداد ۱۳۹۲

 ساعت : ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰

مکان : فرهنگسرای نیاوران

آموزش یک وظیفه اساسی در سازمان ها و یک فرآیند مداوم و همیشگی است و امری موقت و تمام شدنی نمی‌باشد. کارکنان در هر سطحی از سطوح سازمان، اعم از مشاغل ساده یا مشاغل پیچیده محتاج آموزش و یادگیری و کسب دانش و مهارت های جدید هستند و باید همواره برای بهتر انجام دادن کار خود از هر نوع که باشد، روش ها و اطلاعات جدیدی کسب نمایند. موفقیت سیستم آموزشی یک سازمان در گرو انجام صحیح نیاز سنجی آموزشی است. شالوده افزایش بهره‌وری در سازمان‌ها تاکید بر نیروی انسانی از نظر کیفی و ممانعت از نابهنگام شدن افراد در حرفه‌شان می‌باشد. بنا به تعریف، نابهنگامی در حرفه عبارت است از تقلیل کارآیی در انجام کار در طول زمان و فقدان دانش یا مهارت نوین است. این مسئله باعث می‌شود که فرد به دلایل مختلف از لحاظ حرفه‌ای فرسوده شود و قادر به انجام وظایف و تکالیف سازمانی نباشد. اگر چه تمامی عوامل ایجاد‌کننده نابهنگامی در حرفه را نمی‌توان از طریق آموزش برطرف ساخت، اما بدون شک آموزش ضمن خدمت کارکنان از طریق بهسازی و نوسازی دانش و توانایی افراد، نقش مهمی در بهنگام‌سازی آنان دارد.

   برنامه‌های آموزش کارکنان در یک سازمان می‌تواند نیاز به نیروی انسانی متخصص در آینده را نیز رفع کند و تضمینی برای حل مشکلات کارکنان باشد. بنابراین چنانچه کارکنان یک سازمان خوب آموزش ببینند بهتر می‌توانند در ارتقاء سطح کارایی سازمان سهیم باشند و سرپرستان و مدیران به نظارت زیاد در مورد زیردستان خود نیاز نخواهند داشت. در عین حال می‌توانند کارکنان را برای احراز مشاغل بالاتر و پرمسئولیت آماده سازند، زیرا کارکنان در پرتو آموزش صحیح است که می‌توانند وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

   مدیریت پژوهشی مطالعات و برنامه­ریزی امور مناطق به عنوان یکی از مدیریت­های پژوهشی  مرکز مطالعات و برنامه­ریزی شهر تهران، ضمن انجام فعالیت­های مطالعاتی از قبیل تهیه و تدوین گزارشات، برگزاری نشست­های تخصصی و حل مسائل جاری مناطق از طریق تعریف پروژه­های مطالعاتی کوچک و متوسط مقیاس، در تعامل با معاونت امور مناطق شهرداری تهران، وظیفه نیازسنجی، هماهنگی، برنامه­ریزی و نظارت بر امور مربوط به نیازهای پژوهشی مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران را بر عهده دارد. با توجه به اینکه توسعه هدفمند ارتباطات و تعاملات با سایر سازمان­های شهرداری تهران، یکی از اهداف اصلی مرکز محسوب می­گردد و از طرف دیگر برنامه­ریزی فعالیت­های این مدیریت در جهتی عمل می نماید که امور مربوط به فعالیت­های پژوهشی مناطق با همیاری مسئولین تحقیق و توسعه از انسجام بیشتری برخوردار گردد و انعکاس نیازهای پژوهشی مناطق به عنوان ابزاری مفید در جهت سیاستگذاری بهتر قرار گیرد. لذا افزایش توان علمی-پژوهشی مسئولین تحقیق و توسعه مناطق از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی همواره مدنظر این مدیریت بوده است. کارگاه آموزشی تبیین انجام پژوهش در حوزه مناطق با هدف دانش افزایی و آگاهی مسئولین تحقیق و توسعه مناطق از فرایندهای انجام پژوهش در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

 13920301

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0