ساماندهی میدان شهید بهشتی تبریز

طرح ساماندهی میدان بزرگ شهید بهشتی تبریز که عملیات اجرایی آن ۱۴ سال پیش شروع شد، با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری می رسد.

ساماندهی این میدان بزرگ که در هسته مرکزی شهر و در بافت قدیمی کلانشهر تبریز واقع است، در زمینی به مساحت شش هکتار اجرا می شود که شامل ۳ قسمت بزرگ تجاری، خدماتی، تفریحی و مسکونی به نام مجتمع ایپک شامل ۱۲ بلوک ۵ طبقه به هم پیوسته در دور تا دور میدان، برج ۱۸ طبقه ابریشم با کاربری تجاری و تفریحی و پارکینگ زیرزمینی و فضاهای مختلف است.

این مجموعه تجاری، تفریحی، خدماتی به واقع در جوار مسجد تاریخی و ارزشمند  کبود  که مسیر جاده ابریشم بوده است، احداث می شود. این پروژه در سال ۱۳۷۴ طراحی و مورد تصویب قرار گرفت و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۷۷ آغاز شد که به دلیل مشکلات اعتباری و همچنین ضعف در اجرا و مشکلات تملک تا سال ۱۳۸۵به کندی پیش می رفت که از این سال تاکنون با تلاش شبانه روزی مجریان روند پیشرفت به سرعت پیش رفت.

در داخل این میدان بزرگ برج ۱۸ طبقه به نام برج ابریشم احداث شده که بر زیبایی این میدان افزوده و بخش مهمی از طرح را شامل می شود که شامل چهار طبقه مرکز خرید، دو طبقه رستوران، هشت طبقه خدماتی و چهار طبقه پارکینگ خودرو است. قسمت زیرین میدان شهید بهشتی شامل ۳ طبقه است که مرکز خرید بزرگ شهر، پارکینیگ و طبقه روباز زیر خیابان هم به عنوان فضای تفریحی همچون زمین اسکیت و بازی های کامپیوتری و فضای سبز اختصاص می یابد.

در قسمت شمالی میدان، مسجد قدیمی و تاریخی کریم خان مربوط به ۷۰۰ سال پیش وجود دارد که ستون های مسجد از یک تکه سنگ بزرگ تراش خورده است که بعد از بازسازی و مرمت در قسمت شمالی میدان دست نخورده باقی خواهد ماند. برای آسان سازی رفت و آمد عابران پیاده در داخل میدان و برای جلوگیری از مشکلات ترافیکی منطقه شش دستگاه پل هوایی عابر پیاده در میدان و بین مجتمع ها نصب شده تا عابران پیاده هرگز از عرض خیابان عبور نکنند.

یکی از زیبایی های منحصر به فرد پروژه میدان بزرگ شهید بهشتی تبریز، وجود سنگ فرش بسیار زیبا در قسمت تحتانی است که جلوه خاصی به مجموعه داده است. رییس جمهوری اسلامی ایران به همراه هیات دولت صبح یکشنبه ۸ اردیبهشت وارد آذربایجان شرقی می شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0