توجه به معماری در طرح جامع اردبیل

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در تهیه طرح جامع شهرهای استان به صورت ویژه به معماری ایرانی اسلامی توجه می شود.

علی حیدری عصر دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت طرح جامع شهر نمین تصریح کرد: بر همین اساس تاکنون طرح جامع ۲۳ شهر در استان تهیه شده و تهیه طرح ۲۶ شهر دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است. وی با یادآوری تصویب طرح ۱۲ شهر در سال گذشته اضافه کرد: در تمامی طرح ها به توسعه متوازن شهری به صورت ویژه توجه می شود.

به گفته حیدری در طرح جامع شهری نحوه استفاده از اراضی و منطقه بندی مربوط به حوزه های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری، کشاورزی و تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، بهسازی و اولویت های مربوط به آن ها تعیین می شود.

وی اضافه کرد: در ادامه طرح تفضیلی بر اساس معیارهای طرح جامع نحوه استفاده از زمین های شهری در سطح محلات مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آن ها و وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری را تعیین می کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بخشی از اجرای این طرح را احیای بافت فرسوده خواند و یادآور شد: در سال گذشته بالغ بر ۱۲۸ هکتار بافت فرسوده در شهرهای اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر و خلخال را مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفته است. وی وضعیت طرح جامع تفضیلی شهر نمین را تا پایان امسال تمام شده خواند و افزود: سال آینده نحوه اجرای آن به شهرداری اطلاع رسانی می شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0