خانه زباله‌ای ساخته‌ شد

مهندسان موفق به تکمیل پروژه «خانه زباله‌ای» شدند که کاملا از زباله و مواد بازیافتی ساخته شده است.

این خانه در کمپ «گراند پاراد» دانشگاه برایتون ساخته شده و آزمایشی ادامه‌دار برای اثبات این موضوع است که چیزی به نام «اتلاف» وجود ندارد. تیمی متشکل از ۲۵۳ دانشجو به رهبری استاد برتر و مدیر مرکز «معماری‌های BBM » به نام «دونکان باکر-براون» این خانه را ساخته‌اند و حدود ۹۰ درصد از مواد به کار رفته در این سازه زباله‌هایی بودند که از مکان‌های ساخت‌و‌ساز و منازل مختلف استخراج شده بودند.

این مواد شامل ۲۰ هزار مسواک مورد استفاده در اصناف تجاری و هواپیماهای درجه یک، دو تن شلوار جین، ۴۰۰۰ محفظه دی‌وی‌دی، ۲۰۰۰ دیسک فلاپی و ۲۰۰۰ کاشی به‌کار رفته در پوشاندن نمای منازل بودند. چهارچوب و طبقات «خانه زباله‌ای» از چوب بازیافتی بوده و دارای دیواری است که از ضایعات گچ و گل فشرده ساخته شده است. ضخامت ۳۵ سانتی‌متری این دیوار و ویژگی‌های گرمایی طبیعی آن، این خانه را از لحاظ انرژی کارآمد کرده است.

همچنین ۴۰۰۰ نوار ویدیویی به عنوان عایق دیوار و ۱۰۰ ورقه تخته چندلایه دست‌ دوم و آسیب‌دیده نیز برای کف ساختمان، تیرآهن‌ها، ستون‌ها و دیگر اهداف ساختاری استفاده شده‌اند، این در حالی است که ۵۰۰ تیوب داخلی دوچرخه برای ساخت پنجره و عایق صوتی به کار رفته‌اند.

تعدادی از سازه‌های جدید که در ساخت این منزل به کار رفته‌اند، شامل پنجره‌های سه‌جداره با عملکرد بالا و همچنین یک غشای نما با عملکرد بالا است. همچنین سیم‌کشی الکتریکی و لوله‌کشی جدید نیز برای برآوردن استانداردهای ایمنی و بهداشتی استفاده شده‌اند. چندین حسگر در دیوارهای خارجی خانه جدید بر ویژگی‌های عایق‌بودن در نقاط کلیدی خانه و میزان عملکرد کارآمد مواد مختلف نظارت می‌کنند.

همزمان این خانه به عنوان یک فضای نمایشگاهی و استودیوی طراحی عمل می‌کند و برای انجمن‌ها، مدارس و کالج‌ها جهت برگزاری کارگاه‌ها و مناسبت‌هایی با موضوع محیط زیست در دسترس خواهد بود. مبتکران امیدوارند درس‌های گرفته‌شده از «خانه زباله‌ای» بنیان نوع جدیدی از معماری پایدار را پایه‌ریزی کنند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0