طرح جدید مصادره اراضی فلسطینی

رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست‌های خصمانه خود علیه فلسطینی‌ها باز درصدد مصادره زمین‌های فلسطینی‌هاست در این راستا روزنامه معاریو از نقشه جدید این رژیم برای مصادره زمین‌های نقب خبرداد.

وزیران و اعضای کنست (پارلمان اسرائیل) از بین احزاب “یش آتید” و “خانه یهود”، “اسرائیل بیت‌نو” و “لیکود” بر مصادره زمین‌های فلسطینی‌های مقیم منطقه نقب که از دیرباز ساکنان این منطقه بوده‌اند، توافق کرده‌اند. رژیم صهیونیستی با به رسمیت نشناختن منطقه نقب و خودداری از ارائه هر گونه خدمات به این منطقه درصدد اخراج اکثر فلسطینی‌های این منطقه است.

دولت پیشین اسرائیل چند ماه قبل طرح “بنی بیگن” از وزرای کابینه را تصویب کرد و بر اساس این طرح صدها هزار دونم از سرزمین فلسطینی‌های ساکن نقب مصادره می‌شود. این طرح ادامه سیاست مصادره سرزمین فلسطینی‌ها در مناطق الجلیل و دو مثلث شمالی و جنوبی (منطقه کشیده شده از نیل تا فرات) است.

طبق برنامه جدید قرار است بعد از اجرای کامل طرح بیگن که پنج سال طول می‌کشد مساحت بیشتری از زمین‌های نقب تحت اختیار اسرائیل درآید. در این راستا بلدزرهای اسرائیلی پنجشنبه ده‌ها اصله درخت مقابل شهرک “هار حوماه” واقع در رشته کوه‌های ابو عنیم در قدس اشغالی را قطع کردند تا مسیری برای احداث شهرک‌های “C” ایجاد کنند و ۳۰۰۰ واحد جدید بسازند. این اقدام در جهت تقویت شهرک‌سازی‌ها در قدس با هدف جداسازی بیت‌المقدس از سایر مناطق کرانه باختری است.

این در حالی است که هیات‌های اتحادیه اروپا در قدس و رام الله شدیدا از عملیات تخریب رژیم صهیونیستی در تاریخ ۲۳ و ۲۴ آوریل که ۲۲ ساختمان در هشت ناحیه مختلف از کرانه باختری را هدف قرار داد، ابراز نگرانی کردند. اتحادیه اروپا که بودجه ساخت برخی از این ساختمان‌ها را تامین کرده است روز گذشته در گزارشی تصریح کرد: از سال ۲۰۰۸ بیش از ۲۴۰۰ خانه و ساختمان فلسطینی واقع در منطقه “ج” و شهر قدس خراب شده و این مساله به مهاجرت بیش از ۴۴۰۰ تن منجر شده است.

در پی این گزارش اتحادیه اروپا از اسرائیل خواست به تعهداتش پیرامون شرایط زندگی فلسطینیان در منطقه “ج” پایبند باشد. این در حالی است که نیروهای رژیم صهیونیستی بار دیگر روز جمعه راهپیمایی‌ مسالمت‌آمیز فلسطینی‌ها را در کرانه باختری سرکوب کردند. در ادامه نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی راهپیمایی‌های هفتگی صلح‌آمیز کرانه باختری را سرکوب کردند و این اقدام ۲۰ زخمی بر جای گذاشت. این راهپیمایی‌ها در روستاهای المعصره، البنی صالح، سلواد، بلعین و نعلین و کفر قدوم در کرانه باختری برگزار شد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0