استقبال تهرانیها از طرح تفصیلی

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران گفت: از آغاز اجرای طرح تفصیلی تهران تاکنون دو میلیون استعلام از سامانه طرح تفصیلی انجام شده است.

علیرضا جاوید به استقبال شهروندان از طرح تفصیلی شهر تهران اشاره کرد و گفت: ازابتدای سال ۹۱ که طرح تفصیلی تهران ملاک عمل قرار گرفت و اطلاعات آن در سایت شهرداری برای استفاده عموم گذاشته شد تا کنون ۲ میلیون استعلام انجام شده که در نوع خود بی نظیر است.

وی با بیان اینکه شهروندان می توانند در این سایت هم از اطلاعات ملک خود آگاه شوند و هم با ضوابط طرح تفصیلی را مطالعه کنند گفت: در سال ابتدایی اجرای طرح تفصیلی پیشنهادات و انتقاداتی از سوی شهروندان و کارشناسان به ما داده شده و ما نیز پس از جمع بندی و بررسی نهایی برای تصویب نهایی این موارد را به مراجع تصمیم گیری ارسال می کنیم تا مشکلات طرح تفصیلی برطرف شود .

معاون شهردار تهران با ابراز امیدواری که درسال دوم اجرای طرح تفصیلی شاهد حسن اجرای بهتر این طرح باشیم گفت: هنوز مواردی که باید مورد بازنگری قرار گیرد را از لحاظ وزنی و کمی مورد پالایش قرار نداده ایم، هر طرحی در زمان اجرا مغایرت و مشکلات آن مشخص می شود که ما نیز این موضوع را برای ۵ سال اول اجرای طرح تفصیلی پیش بینی کرده بودیم و امیدواریم با پایش و بازبینی و تدقیق طرح رضایت شهروندان را جلب کنیم .

جاوید ادامه داد: طرحهای موضوعی و موضعی طرح تفصیلی در ۵ ساله اول آن تدوین و تصویب می شود. به همین دلیل قراردادهایی با مشاورین طرح به امضا رسیده است و تعدادی از این طرحها امسال به مراجع تصویب کننده ارائه می شود .

وی در خصوص آخرین وضعیت ضوابط بلند مرتبه سازی در پایتخت گفت: ضوابط بلند مرتبه سازی از طرحهای موضوعی و موضعی است که در آن هم به موضوع بلند مرتبه سازی و هم مکان یابی برای ساخت و ساز سازهای بلند پرداخته شده که مطالعات آن توسط مشاورین انجام شده و آماده ارائه به مراجع تصمیم گیر است و تا سال ۹۲ به نتیجه خواهد رسید.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0