تمدن: پادگان‌ها برای خروج از تهران مقاومت می‌کنند

به گفته استاندار تهران، چندین نقطه در اطراف تهران برای انتقال پادگان‌ها جایابی شده است، اما برای خروج مقاومت می‌کنند در حالی که باید این اراده و خواست از طرف مسوولان ذیربط باشد.

استاندار تهران با بیان اینکه انتقال پایتخت اداری، وزارتخانه‌ها، کارخانجات و پادگان‌ها و برخی از صنوف از تهران امری شدنی است، تاکید کرد: چندین نقطه در اطراف تهران برای انتقال پادگان‌ها جایابی شده است، اما برای خروج مقاومت می‌کنند.

مرتضی تمدن در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ادامه داد: معتقدم تمام پادگانها نیز باید از شهر خارج شوند و برنامه مکان یابی برای انتقال پادگان‌ها نیز انجام شده است و همانند انتقال زندان که در یکی از شهرستان‌های اطراف تهران جایابی و اقدامات انتقال در حال انجام است، پادگان‌ها نیز باید منتقل شوند.

به گفته استاندار تهران، چندین نقطه در اطراف تهران برای انتقال پادگان‌ها جایابی شده است، اما برای خروج مقاومت می‌کنند در حالی که باید این اراده و خواست از طرف مسوولان ذیربط باشد.

تمدن با تاکید بر اینکه انتقال پایتخت اداری، وزارتخانه‌ها، کارخانجات و پادگان‌ها و برخی از صنوف از تهران امری شدنی است، اضافه کرد: هیچ ضرورتی وجود ندارد برخی از صنوف در شهر فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه خروج کارخانجات از تهران باید با جدیت دنبال شود، عنوان کرد: به علت نقشی که این واحدها در امر تولید و اشتغال دارند تا کنون با آنها مدارا شده است، اما برای کاهش آلایندگی هوا باید تا آخرین تعداد، این کارخانجات از تهران خارج شوند.

وی با اشاره به مکان یابی صورت گرفته برای انتقال این واحدها از تهران اظهار کرد: زیرساختها و مکانهای انتقال این واحدها مطالعه و مشخص شده و امکانات برای انتقال کارخانجات در شهرهای صنعتی شمس آباد، اطراف پرند و ملارد و پیشوا تامین شده است.

سرمایه گذاری ۸۵۰ میلیارد تومانی برای انتقال کارخانجات از تهران

استاندار تهران تصریح کرد: طی سالهای اخیرحدود ۸۵۰ میلیارد تومان برای انتقال و تامین زیرساختهای کارخانجات و واحدهای صنعتی از تهران سرمایه گذاری شده است، لذا دلیلی برای ادامه فعالیت کارخانجات در داخل شهر تهران وجود ندارد.

ایجاد شهرهای سلامت، فرش و اتومبیل در تهران

وی شهر فرش، شهر سلامت و شهر اتومبیل را سه پیشنهاد برای کاهش حجم تردد در تهران عنوان کرد و گفت: برای هر سه پیشنهاد مکان یابی مناسب صورت گرفته است، اما برای اجرای این اقدامات باید همه دست به دست هم بدهند که بخشی از اجرای این عملیات بر عهده دولت، بخشی مربوط به نیروهای مسلح، بخشی مربوط شهرداری و شورای شهر تهران است تا بار تهران را سبک کنند و معتقدم که این کار شدنی و رویا نیست.

به گفته استاندار تهران، ایجا شهرسلامت، اتومبیل و فرش نه تنها باعث کاهش جمعیت پایتخت می‌شود، بلکه می تواند تبدیل به جاذبه‌های اقتصادی و طبیعی برای مردم تهران شوند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0