تامین امنیت اماکن و تاسیسات کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده یک لایحه تامین حریم حفاظتی اماکن و تاسیسات کشور، مقرر کردند تامین حفاظت و امنیت اماکن و تاسیسات طبقه بندی کشور اعم از …

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده یک لایحه تامین حریم حفاظتی اماکن و تاسیسات کشور، مقرر کردند تامین حفاظت و امنیت اماکن و تاسیسات طبقه بندی کشور اعم از نظامی، انتظامی، امنیتی و کشوری و رعایت حریم آنها بر اساس مفاد این قانون لازم الاجراست.

بررسی لایحه تامین حریم حفاظتی اماکن و تاسیسات کشور در دستور کار روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی قرار دارد. نمایندگان با تصویب ماده یک این لایحه مقرر کردند تامین حفاظت و امنیت اماکن و تاسیسات طبقه بندی کشور اعم از نظامی، انتظامی، امنیتی و کشوری و رعایت حریم آنها بر اساس مفاد این قانون لازم الاجراست.

وکلای ملت همچنین با تصویب ماده ۲ این لایحه مسئولیت تعریف و تعیین رده های حفاظتی برای اماکن و تاسیسات کشور و تعیین محدوده آنها را بر عهده شورای عالی امنیت ملی گذاشته است. شورای عالی امنیت ملی می تواند این مسئولیت را حسب تعلق اماکن و تاسیسات به بخش لشکری به ستاد کل نیروهای مسلح یا کشوری به شورای امنیت کشور، محول نماید.

نمایندگان مجلس با تصویب ماده ۳ این لایحه کلیه دستگاه های اجرایی را موظف کردند در هنگام احداث اماکن و تاسیسات مشمول این قانون حریم حفاظتی لازم را داخل اراضی طرح یا پیرامون آن پیش بینی نمایند. اجرای طرح های عمرانی نظیر شبکه های انتقال و توزیع آب و فاضلاب، برق، گاز، مخابرات و راه در اراضی واقع در حریم های حفاظتی و امنیتی به شرطی مجاز است که به تشخیص شورای عالی امنیت ملی ناقض امنیت این اماکن نباشد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین با تصویب ماده ۴ این لایحه، مقرر کردند در مواردی که ایجاد حریم امنیتی مصوب مستلزم ساخت و ساز یا اعمال برخی محدودیت ها در استفاده از زمین و تراکم های ساختمانی باشد موضوع برای اصلاح و تصدیق ضوابط و اعمال آن حسب مورد به مرجع ذیربط قانونی ارجاع شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0