تهیه طرح تفصیلی شهر رشت

عضو شورای اسلامی رشت از اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تهیه طرح تفصیلی این شهر طی سال جاری خبرداد.

سید رضا موسوی روزان در حاشیه جلسه شورای شهر رشت بحث ساخت و ساز در شهر رشت را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: ساخت و ساز نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری جامعه دارد. وی همچنین وضعیت بیکاری در استان را بسیار گسترده توصیف کرد و اظهارداشت: ساخت و ساز می تواند اثرات زیادی در جامعه داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: هم اکنون ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر در بخش ساخت و ساز این شهر مشغول هستند.  وی در ادامه به بافت فرسوده شهر رشت اشاره کرد و بر ضرورت اختصاص تسهیلات ویژه برای ساماندهی بافت های فرسوده تاکید کرد.

موسوی روزان با اعلام اینکه توسعه شهر رشت باید منطقی و عقلایی باشد، اظهارداشت: شهر باید ایمن و مایه آرامش و رفاه شهروندان باشد. وی با اشاره به اینکه متولی اصلی تهیه و تدوین طرح تفصیلی شهر سازمان راه و شهرسازی است، گفت: امسال شورای اسلامی شهر رشت ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تهیه طرح تفصیلی اختصاص داده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت افزود: مرحله نخست طرح تفصیلی برای شهرداری منطقه ۴ این شهر ابلاغ شد. وی تصریح کرد: دو هفته شهرداری منطقه فرصت دارد تا نظرات اصلاحیه خود را به مجموعه مشاوران و راه شهرسازی اعلام کند.

موسوی روزان با بیان اینکه امسال تهیه طرح تفصیلی شهر رشت به اتمام می رسد، گفت: فضاهای کاربری شهر با طرح تفصیلی مشخص خواهد شد. وی همچنین از اتمام طرح تفصیلی موضوعی و موضعی حرم خواهر امام رشت به وسعت ۲۵ هکتار و طرح تفصیلی بازار این شهر با وسعت ۳۵ هکتار خبر داد و افزود: از آنجائیکه شکل گیری فضای شهر در تمام جنبه های کالبدی، اقتصادی و اجتماعی تحت تاثیر ضوابط طرح تفصیلی است بنابراین همه بخش ها اعم از دولتی و خصوصی به نوعی با این طرح در ارتباط هستند.

عضو کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری رشت تصریح کرد: این شورا از ۱۲ شهریور ماه سال ۱۳۹۲ شروع به کار کرد. وی اذعان داشت: پارسال هزار و ۸۵۰ پرونده در این کمیسیون رسیدگی شد و مجموع پرونده های وارده به صفر رسید.

موسوی روزان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری نیز افزون بر ۶۰۰ پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری رشت رسیدگی شده است. وی افزود: تعداد پروانه های صادره سال ۹۱ در شهرداری رشت نسبت به سال ۹۲ افزایش داشته اما میزان و متراژ ساختمان سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ افزایش نشان می دهد و به عبارتی اصول شهر سازی در این سال بهتر رعایت شده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت بیان داشت: شورا و شهرداری به دنبال ساختمان های کوچک در این شهر نیست بلکه به دنبال ساخت و ساز ها با متراژ های بزرگ است تا از یک فضای کم حداکثر استفاده برده شود. وی گفت: بیشترین آمار متراژ ساخت و ساز در شهر رشت به اسفند ماه در سال ۹۱ و سال ۹۲ برمی گردد.

موسوی روزان افزود: طی سال ۹۱ بیشترین صدور پروانه ساخت و ساز در شهر رشت ( ۱۱۳ فقره ) مربوط به ماه های فروردین و اردیبهشت بوده است. وی اذعان داشت: در ابتدای سال ۹۲ ساخت و ساز در رشت با رکود مواجه شد اما در سال ۹۳ تعداد پروانه ها صادره افزون بر ۴۰۰ فقره یعنی بالاترین سطح در پنج سال اخیر رسید. عضو شورای اسلامی شهر رشت یادآورشد: این نشان می دهد شرایط ساخت و ساز در شهر رشت به سمت درست در حرکت است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0