تخریب خانه باغهای بجنورد

دادستان بجنورد از تخریب شش خانه باغ طی چند روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

مسلم محمد یاران با اشاره به اینکه با افرادی که زمین‌های کشاورزی، باغات و جنگل‌ها را تغییر کاربری داده و در آنجا بدون مجوز اقدام به ساخت خانه باغ کرده‌اند، به شدت برخورد می‌شود و در برخورد با آن هیچ گونه اغماضی وجود ندارد، افزود: برای هر پرونده‌ای که حکم قطعی صادر شده باشد، حکم اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن هر روز حدود چهار تا پنج پرونده از سوی سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه شخص بدون مجوز اقدام به دیوار کشی کرده است نیز می‌آید‌ که حکم در مورد آن‌ها نیز اجرایی خواهد شد.

یاران با بیان اینکه خراسان شمالی یک استان کشاورزی است و تقسیم کردن زمین‌های کشاورزی به قطعات کوچکتر و ساخت خانه باغ در آن یک تهدیدی برای تولید محصولات کشاورزی محسوب می‌شود، اظهار کرد: ساخت این خانه‌باغ‌ها موجب می‌شود تا سکونتگاه‌های غیررسمی ایجاد شود و به دلیل اینکه دور از مناطق شهری هستند و گشت و نظارت نیروی انتظامی نیز در آن جا وجود ندارد، جرائم و آسیب‌های اجتماعی نیز اتفاق افتد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۷۰ پرونده در خصوص تغییر کاربری اراضی تشکیل شده و همچنین بیش از ۵۰مورد اعطای انشعاب غیر مجاز برای این خانه باغ‌ها نیز کشف شده است. وی بیان کرد: احکام قطعی که در صورت ساخت خانه باغ‌های غیر مجاز تاکنون اجرا نشده، اجرا خواهد شد که شامل جزای نقدی و قلع و قمع است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0