از “هوافروشی” در پایتخت جلوگیری می‌کنیم

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر جلوگیری از هوافروشی و تخریب باغات در پایتخت، گفت: گزارشی در مورد تغییر کاربری اراضی در شمال کشور تهیه شده است و طرح ویژه‌ای در این خصوص داریم.

پیروز حناچی در گفتگو با مهر در خصوص هوافروشی در پایتخت با شیوه “اضافه اشکوب”، اظهار داشت: به دلیل اینکه این طرح با اهداف بالادستی قانون و ماهیت قانون منافات دارد، شورای عالی از آن جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه ما حتما به موضوع فروش تراکم در طبقات وارد می شویم، بیان کرد: به طور حتم جلوی هوا فروشی در پایتخت را می‌گیریم؛ به دلیل اینکه با روح قانون و طرح جامع شهر مغایرت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه از تخریب باغ‌ها در اطراف و به خصوص شمال تهران جلوگیری خواهیم کرد، گفت: شهرداری هم در این خصوص حساسیت نشان داده و شورای عالی را تایید کرده است، بنابراین ما به شدت با تخریب باغ‌ها برخورد می‌کنیم.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص تغییر کاربری اراضی در شمال کشور و تصمیمات شورای عالی شهرسازی و معماری، اظهار داشت: سال گذشته گزارشی از تغییر کاربری اراضی در شمال کشور تهیه کردیم و طرح ویژه‌ای در این باره داریم.

وی با بیان اینکه در خصوص زمین‌های کشاورزی مطابق قانون حفاظت از اراضی، وزیر جهاد کشاورزی باید پیگیری کند، بیان کرد: در حریم شهرها استانداران مسئول حفاظت از اراضی هستند و شورای عالی شهرسازی و معماری هم در صورت لزوم بصورت موردی وارد می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پروژه پردیسبان استان قزوین یکی از این موارد بود که شورای عالی به آن ورود پیدا کرد و در مسیرقانونی هدایت شد و در حال حاضر هم جلوی ساخت و ساز در این منطقه گرفته شده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0