یکپارچگی طرح جامع حمل نقل شهری

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات زیست محیطی که کلانشهر اصفهان با آن‌ها روبرو است تاکید کرد: برای هدفگذاری آینده اصفهان نیاز به یک بازنگری داریم.

عباس آخوندی که به اصفهان سفر کرده است در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه این شهر تصریح کرد:‌ متاسفانه به تدریج بسیاری از کلانشهرهای ایران غیرقابل زندگی می‌شوند، آلودگی هوا و مشکل تامین آب در شهرهایی مانند تهران، اصفهان و اهواز جزو مسائل جدی کشور است و باید برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد تا بتوانیم بار دیگر شهرهایمان را قابل زندگی کنیم.

وی با اشاره به سه مولفه اصلی دراین حوزه اظهار کرد:‌ اقتصاد راهبردی، مشارکت اجتماعی و همچنین پیشرفت در فناوری سه حوزه اصلی هستند که در توسعه شهرها از اهمیت بالایی برخوردارند اما متاسفانه شهرهای ایران عمدتا کالبد محورند و در بسیاری از آن‌ها ما بدون این‌که به نتایج طرح‌هایمان فکر کنیم فقط پروژه‌های عمرانی اجرا کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعلق خاطر بالای مردم اصفهان به شهرشان عنوان کرد: متاسفانه این شهر بزرگ در حال حاضر از نظر آب و هوا و مسائل زیست محیطی مشکلات بسیاری دارد؛ در دهه ۷۰ بحث بر سر این بود که شهر اصفهان ظرفیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت را دارد اما امروز بر طبق آمارها در اصفهان جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تا دو میلیون نفر زندگی می‌کنند.

آخوندی افزود: وقتی جمعیت شهری از حد آستانه تحمل آن بالاتر می رود قطعا مشکلات خاصی را نیز به همراه دارد که این مسائل چه از نظر طبیعی و چه از نظر اقتصادی و اجتماعی مشکلاتی را به وجود می‌آورد. به گفته وی، برای آینده اصفهان باید بسیاری از مقوله‌ها بازتعریف شوند؛ این مسائل نه سیاسی است و نه در حوزه‌های دیگر معنی می‌شود بلکه تنها به زندگی اصفهانی‌ها مرتبط است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تلاشهای وزارت راه برای استفاده از نظر کارشناسان در این حوزه، اظهار کرد:‌ در این سفر نخستین دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه و شهرسازی در اصفهان افتتاح خواهد شد که امیدواریم بتواند به عنوان یک محور ارتباطی مناسب ارتباط اساتید دانشگاه‌ها و کارشناسان را با ساختار اجرایی مجموعه وزارتخانه مهیا کند.

آخوندی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به لزوم ارزیابی ایمنی محورها اظهار کرد: در وزارت راه بحث آموزش و ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است در کنار آن به دنبال روشهایی نیز هستیم که در بحث راهداری کم هزینه‌تر بوده و مانند طرح‌هایی چون بتن غلتکی کم هزینه باشد. وی در پایان با تاکید بر لزوم یکپارچگی در طرح جامع حمل و نقل و توسعه شهری خاطرنشان کرد: این یکپارچگی به پیشبرد اهداف توسعه محور مناطق مختلف کشور کمک می‌کند و البته در صورت نبود آن در بحث‌های ایمنی مشکلات و معضلاتی را نیز به وجود می‌آورد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0