تبدیل هتل پنج طبقه به برج مسکونی

یک هتل پنج طبقه در بخش رودهن که از امتیازات دولتی بهره مند شده است، با تغییر کاربری غیرقانونی به ۱۳ طبقه مسکونی تبدیل شد.

اعتراض یکی از اهالی بخش رودهن مبنی بر عملیات ساختمانی در خیابان لاله صحرا توسط یک پیمانکار گفت: عملیات ساختمانی این پروژه از سال ۸۹ آغاز شده و قرار بود یک هتل پنج طبقه در این زمین احداث شود.

غلامحسن کردلو افزود: گودبرداری ۱۲ متری این زمین حدود شش ماه طول کشید که دلیل آن سنگی بودن زمین و تخریب ملک های مجاور و پیاده رو بود و با آلودگی صوتی و بهداشتی مزاحمت های بسیاری برای اهالی فراهم کرده است. وی گفت: از آغاز اجرای این پروژه تاکنون اهالی منطقه بشدت دچار مشکلات عدیده شده اند که با مراجعه به شهرداری، بخشداری، فرمانداری و … بارها از ادامه کار جلوگیری شده، ولی مالک با استفاده از رابطه توانسته است در این سالها به کار خود ادامه دهد.

این شهروند رودهنی افزود: به رغم تایید تمامی موارد از سوی شهرداری بخش در خصوص عدم استحکام بنا، وارد آوردن خسارت های مالی برای همسایگان، عدم رعایت اصول فنی، در نظر گرفتن پلکان در مسیر پیاده رو به دلیل ارتفاع سطح و عدم رعایت بر و کف، احداث دو حلقه چاه و حفر انباری آن در پیاده رو، ملک همسایگان و معبر عمومی، بکارگیری غیرقانونی نیروهای اتباع بیگانه و فعالیت شبانه روزی عملیات ساختمانی، آرامش و آسایش اهالی منطقه را برهم زده است.

کردلو بیان کرد: کارگران این ساختمان هر زمانی بخواهند در پشت بام ملک اینجانب بدون اجازه تردد می کنند که از زمان شروع این پروژه تاکنون متحمل خسارت مالی در سرقت وسایل شده ام. وی با بیان اینکه شکایت به تمامی دستگاهها و نهادهای ذی ربط شده است، گفت: مالک این پروژه بدون اخذ مجوز با ساخت بنای ۱۳ طبقه، موجب تاریکی ملک همسایگان دیگر شده و باعث کاهش ارزش چند ده میلیونی دیگر ملک ها شده است.

این شهروند خواستار رسیدگی مدیران و مسوولان شهرستان و به خصوص هیات تخلفات استانداری تهران شد، زیرا این مالک به هیچیک از اخطارهای دستگاههای شهرستانی توجه ای ندارد.

وی با بیان اینکه چندی پیش بخش زیادی از دیواره ساختمان در طبقه ۱۲ فرو ریخت، گفت: اهالی ملک های مجاور و شهروندان هر روزه در خطر سقوط مصالح هستند و گذشته از آلودگی هوا به دلیل ادامه عملیات ساختمانی غیرفنی، امکان خسارت های جانی به دلیل نبود حفاظ در اطراف ساختمان برای اهالی وجود دارد.

کردلو گفت: ایشان مجوز قضایی حتی برای ادامه کار و تردد به پشت بام ملک شخصی اینجانبان و ادامه عملیات ساختمانی دارد که این خود جای تعجب و خلاف مقررات است در حالی که مجوز قضایی نباید بدون هماهنگی با واحد فنی شهرداری باشد.

این شهروند از مسوولان استانی و کشور خواست نسبت به ممانعت از ادامه فعالیت این پروژه اقدام کنند تا از بروز خطراتی با احتمال بسیار برای شهروندان جلوگیری شود.

کردلو گفت: در هیچ پروژه ی در حال احداث دوربین مدار بسته نصب نمی شود، ولی این مالک از ابتدای عملیات ساختمانی اقدام به نصب دوربین مداربسته در مدخل ورودی کرده که برای اهالی تعجب آور است.

شهردار بخش رودهن نیز در این باره گفت: عملیات ساختمانی این ملک با صدور مجوز هتل پنج طبقه و اخذ وام میلیاردی با سود چهار درصد در سال ۸۹ آغاز شد.

مهرداد حنیفی با اشاره به عدم همکاری مالک پروژه با شهرداری و پلیس ساختمان به هنگام اجرای ماموریت، افزود: با گزارش پلیس ساختمان مبنی بر انجام تخلفات متعدد در این پروژه، بارها دستور توقف کار داده شد، ولی مالک بدون توجه به اخطارهای پلیس ساختمان و عوامل فنی شهرداری به کار خود ادامه داده است. وی گفت: در سال ۹۲ به دلیل عدم نظارت مدیران وقت، بلندمرتبه سازی های بسیاری در بخش رودهن صورت گرفته که خلاف است و هم اینک معضلی برای شهرداری شده است.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری رودهن نیز در این باره گفت: تخلفات متعدد این طرح کاملا از سوی مهندسان شهرداری رودهن به تایید رسیده و به مالک اخطارهای بسیار داده شده است.

بهروز هاشمی افزود: متاسفانه مالک به هیچیک از اخطارها توجه ای نکرده و همچنان به کار خود ادامه می دهد و از ورود ماموران شهرداری نیز به داخل ساختمان ممانعت می کند.

این مقام فنی شهرداری رودهن گفت: این ملک با اخذ مجوز ساخت هتل آپارتمان و تالار پذیرایی و دریافت وام سنگین دولتی شروع بکار کرده است. وی گفت: در سالهای قبل مالک درخواست تغییر کاربری به شورای شهر می دهد و با پرداخت جریمه این مجوز صادر شده که خلاف مقررات مبلمان شهری و قانونی است.

وی گفت: این ملک به دلیل سازه غیر فنی فاقد استحکام بنا بوده و به دلیل احتمال بروز خطرات جانی برای شهروندان ادامه آن غیرقانونی است، ولی مالک حاضر به همکاری با شهرداری نیست.

هاشمی با بیان اینکه زمین و ملک در حال ساخت دوام احداث ۱۳ طبقه را ندارد و سازه آن نیز غیراصولی است، افزود: پرونده تخلفات مالک به استانداری تهران (هیات تخلفات استانداری) ارجاع و منتظر دستور مسوولان فرادستی هستیم.

با توجه به اظهارات کارشناسان فنی شهرداری و اهالی محل که چند سالی است دچار مشکلات متعددی هستند و آلودگی های هوا و صوتی را متحمل شده اند و از طرفی بی توجهی مالک به ضوابط و مقررات شهرداری و اخطارهای مسوولان و بستن پیاده رو محل، ضرورت دارد که مسوولان فرادستی هر چه سریعتر نسبت به اجرای مقررات و جلوگیری از تخلفات اقدام نمایند تا عبرتی برای سایرین باشد.

این طرح قرار بود در جهت منافع عمومی مردم و منطقه احداث شود که با تغییر کاربری و نگاه سودجویانه اکنون علاوه بر عدم رعایت مقررات، معضلی برای مردم و منطقه شده است که جا دارد ادارات مرتبط با این طرح نیز در این خصوص بررسی های لازم را صورت دهند.

بخش رودهن از توابع شهرستان دماوند است و در ابتدای محور هراز قرار دارد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0