مشکلات مسکن مهر از نظر آخوندی

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که مسکن مهر در سه حوزه زیربنا، خدمات روبنایی و مسائل اجتماعی مشکلات فراوانی دارد تاکید کرد:‌ وزارت راهزی و شهرسا در کنار طرح اتمام واحدها برنامه ریزی برای مشکلات این سه محور را نیز در دستور کار دارد.

عباس آخوندی اظهار کرد: برای حل مشکلات زیربنایی گفت‌وگوهای مناسبی بین وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و همچنین معاونت برنامه ریزی رییس جمهوری صورت گرفته تا مسائل مالی و تامین منابع این طرح بزرگ حل شود.

وی درباره برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حل مشکل خدمات اجتماعی در طرح مسکن مهر نیز اظهار کرد:‌ در این رابطه صحبت‌ها و مذاکرات خوبی با وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته و امیدواریم تا مهر ماه سال جاری تعداد مناسبی از واحدهای آموزشی در حوزه مسکن مهر افتتاح شود همچنین مسائل فرهنگی و ورزشی این طرح بزرگ نیز در دستور کار قرار گرفته که در زمان دستیابی به نتایج ملموس اعلام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت طرح لیزینگ مسکن نیز گفت:‌ این طرح که با هدف تامین مالی حوزه مسکن از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار پیگیری می‌شود می تواند در صورت نتیجه بخش بودن بخشی از بار مالی مربوط به این حوزه را حل کند. در حال حاضر مجموع منابع و اعتبارات در نظر گرفته شده برای مسکن مهر در نزد بانک‌ها ۵۰ هزار میلیارد تومان است که نیاز به پیگیری‌های جدی دارد.

آخوندی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور تاکید کرد:‌ طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای توسعه راه‌های کشور راه آهن در اولویت ما قرار دارد. در این زمینه هشت شبکه و طرح بزرگ نهایی شده که برای فاینانس معرفی شده‌اند.

وی افزود: در مجموع حدود ۱۰ هزار کیلومتر راه ریلی جدید در برنامه ساخت قرار دارد که از سوی شرکت راه آهن پیگیری آن انجام می‌شود. البته در کنار ساختن راه‌های جدید برنامه‌هایی برای بهسازی و بالا بردن بهره وری خطوط ریلی فعلی در دستور کار است.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی اعمال دستورالعمل جدید پیرامون مشارکت مردمی در ساخت راه‌های روستایی نیز گفت: در کشور ما با توجه به سابقه فرهنگی خوبی که وجود دارد مردم به عنوان خیرین همواره درحوزه‌های مختلفی از جمله ساخت مدرسه و بیمارستان فعال بوده‌اند. دستورالعمل جدید راهی را باز می کند تا این خیرین بتوانند در حوزه ساخت راه‌های روستایی نیز مشارکت داشته باشند.

آخوندی خاطرنشان کرد: متاسفانه در طول سال‌های گذشته با توجه به بالا رفتن سهم دولت در عرصه اقتصاد عرصه برای فعالیت بخش خصوصی روز به روز محدودتر شده است از این رو برنامه داریم با پیگیری‌هایی که صورت می دهیم در قالب این دستورالعمل یا طرح‌های دیگر شرایطی برای حضور فعال بخش خصوصی در حوزه راه سازی فراهم شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0