اجرای طرح تفصیلی بیجار

فرماندار بیجار با بیان اینکه اجرای طرح تفصیلی چهره شهر را تغییر می‌دهد، گفت: شهرداری‌ها باید در اجرای طرح تفصیلی برای آبادانی شهرها مصمم باشند.

بیژن زندیه امشب در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شوراهای اسلامی و شهرداری‌های شهرستان بیجار که با حضور مدیرکل امور شهری استانداری کردستان، شهردار بیجار، شهرداران و اعضای شوراهای شهرهای تابعه شهرستان در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری‌ها با توجه به شرح وظایف و خدمات‌رسانی در همه امور شهری رسالت مهم و سنگینی در راستای زیباسازی و عمران شهری عهده‌دار هستند.

وی رعایت سازوکارهای قانونی در اداره امور در شهرداری‌ها را در کنار مباحث عمران و آبادانی شهرها بسیار خطیر و حائز اهمیت عنوان کرد. زندیه با بیان اینکه عمل به قانون از روی سلیقه شخصی نیست، گفت: مجموعه قوانین وضع‌ شده و طرح تفصیلی شهرها بسیار قابل احترام بوده و اجرای آن از جانب شهرداری‌ها ضروری است.

شهرداری‌ها در اجرای طرح تفصیلی مصمم باشند

وی توسعه شهری را در سایه عملکرد شهرداری‌ها در چارچوب قانون عنوان و خاطرنشان کرد: بی‌تدبیری و تصمیمات نابه‌جا نباید موجب ایجاد معضلاتی در اجرای قوانین شود. فرماندار بیجار با بیان اینکه اجرای طرح تفصیلی چهره شهر را تغییر می‌دهد، گفت: شهرداری‌ها باید در اجرای طرح تفصیلی برای آبادانی شهرها مصمم باشند. وی بر شفاف‌سازی عملکرد شهرداری‌ها تأکید کرد و گفت: نقطه مبهم در عملکرد و مسائل شهرداری‌ها مشکلات و خسارت‌های بسیاری به بار خواهد آورد.

استفاده از نیروهای متخصص در شهرداری‌ها

زندیه با انتقاد از به‌کارگیری نیروی انسانی غیرمتخصص در بدنه شهرداری‌ها، خواستار به‌کارگیری نیروهای متخصص در شهرداری‌ها در چارچوب ضوابط قانونی شد. این مسئول با انتقاد از نبود ضوابطی در شهرداری‌ها برای استخدام نیروی انسانی، گفت: متأسفانه استخدام و به‌کارگیری نیروها در شهرداری‌ها بنا به سلایق شخصی و روابط خویشاوندی انجام شده است.

به گفته وی، به‌کارگیری نیروهای غیرمتخصص و استفاده از روابط خویشاوندی در شهرداری‌ها تبعات منفی از جمله بی‌اعتمادی مردم را در پی خواهد داشت. فرماندار بیجار جلب اعتماد عمومی را مهم‌ترین عامل پیشرفت و ارتقای سطح عملکردی شهرداری‌ها و به دنبال آن امور شهری عنوان کرد. وی در پایان بر توجه شهرداری‌ها به رفع مشکلات شهری تأکید کرد و گفت: شهرداری‌ها باید کارهای مهم و بزرگ را انجام داده و صرفا به دنبال کارهای جزئی و کوچک نباشند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0