تغییر کاربری اراضی ناهارخوران گرگان

عبدالرضا چراغعلی در حاشیه نشست تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: به مدیران شهری گرگان اخطار می کنم تا از تغییر کاربری اراضی این محور گردشی و تفریحی پرهیز کنند و دست از سر ناهارخوران گرگان بردارند.

چراغعلی افزود: شهرداری گرگان مسیر تغییر کاربری برخی از اراضی محور ناهارخوران را هموار کرده است که این تغییر کاربری مغایر با فرمایشات و تاکیدهای مقام معظم رهبری است زیرا ایشان به جلوگیری از تغییر کاربری اراضی اطراف شهرها و حفاظت از منابع ملی تاکید داشته اند. وی خاطرنشان کرد: محور ناهارخوران موجب حیات و تنفس مردم مرکز استان گلستان محسوب می شود و برای صیانت از آن باید همه دست به دست همدیگر بدهیم.

سه عامل موجب ساخت و ساز در روستاها است

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان در مورد دلایل روی آوردن مردم به ساخت و ساز در روستاها تصریح کرد: دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد که از جمله آن می توان به عدم آسایش مردم زندگی شهری، زیاده خواهی و مسائل اقتصادی مرتبط با ساخت و ساز اشاره کرد.

چراغعلی تصریح کرد: زیاده خواهی بعضی افراد کاملاً نمایان است و دستگاه های نظارتی باید بدون هیچ گذشتی از منابع ملی صیانت و با عاملان ساخت و ساز به طور جدی برخورد کند. این موضوعی است که قانون آن را مشخص کرده اما برخی افراد خاص مانع از اجرای آن شده اند.

وی با اعلام اینکه هویت روستایی را نیز از ما گرفته اند بیان کرد: زنگ بحران حوادث غیرمترقبه به صدا در آمده و پیشنهاد می کنم نظام مهندسی ساختمان به سرعت به این ماجرا وارد شود و بدون جهت گیری خاص نشست های تخصصی در این زمینه برگزار کند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0