منع تغییر کاربری اراضی جهت باغشهر

طرح ممنوعیت تفکیک و تغییر کاربری اراضی زراعی جهت احداث باغشهر و باغ ویلا به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

محسن علیمردانی با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی، و باغها و اصلاح بعدی آن به هیات رییسه مجلس تقدیم شده است که براساس آن در صورت تصویب نهایی تفکیک و تغییر کاربری اراضی زارعی و بایر، باغی، منابع طبیعی (جنگل‌ها، مراتع، بیشه‌ها و پارکهای طبیعی) جهت احداث باغشهر و باغ ویلا، باغ مسکونی و نظایر آنها مطلقا در تمامی نقاط کشور ممنوع می باشد.

وی با بیان اینکه این طرح به امضای ۱۷۳ نفر از نمایندگان رسیده است به بخشی از دلایل ارائه طرح دو فوریتی مذکور اشاره کرد و گفت: متاسفانه میانگین بارش باران در کشور سالانه حدود ۲۵۰ میلی‌متر یعنی یک سوم میانگین جهانی است. لذا با توجه به کم آبی فعلی برای حفظ محیط زیست و فضای سبز و توجه به آمایش سرزمین و ظرفیت و توان اکولوژیک محیط‌زیست که مدتها است به دست فراموشی سپرده شده است و با توجه به کم آبی سالهای اخیر و هزینه های تامین آب برای مصارف کشاورزی و باغی و هزینه زیاد نگهداری باغشهر برای کشور از جمله ضروریاتی است که مورد توجه قرار گیرد.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: تجربه ناموفق احداث باغشهرها در اکثر نقاط کشور و اقلیم خشک کشور و بحران تنش آبی در بعضی از مناطق کشور و در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری جهت اولویت قرار دادن حفظ محیط زیست و منابع طبیعی در برنامه‌ریزی‌ها و نگرانی‌شان از طرح باغشهر و جهت جلوگیری از دست اندازی و تخریب مناطق طبیعی و همچنین جهت جلوگیری از ورود افراد سودجو و فرصت‌طلب،‌زمین‌خوار و واگذاری غیرقانونی زمین‌ها به شرکتهای تعاونی و نهادها و احیانا افراد خاص این طرح تهیه شده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0