طرح احداث فرودگاه جدید مشهد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از امضای توافقنامه‌ ای با یک شرکت چینی برای ساخت فرودگاه جدید مشهد در ۱۵۰۰ هکتار خبر داد.

محمدعلی ایلخانی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرودگاه‌‌های استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: هزینه احداث این فرودگاه از محل منابع مالی که در اختیار چینی‌ها داریم ، ساخته خواهد شد.  وی همچنین از علاقمندی یک شرکت فرانسوی برای احداث فرودگاه جدید مشهد خبر داد و گفت: صحبت‌هایی انجام شده است.
رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها اظهار امیدواری کرد فرودگاه جدید بتواند با ظرفیت اعزام و پذیرش بالا، فضای متناسب با نشست و برخاست هواپیما و بهره‌مندی از ترمینال‌های مناسب موجب تسهیل در تردد مسافران و زائران بارگاه علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و ارائه خدمات شایسته باشد. ایلخانی اهتمام به احداث ساخت فرودگاه جدید و توسعه فرودگاه فعلی را نشان‌ دهنده محبت و علاقه مندی شیعیان به امام هشتم دانست و گفت: باید تسهیلات لازم را برای رفت و آمد همه مسافران از هر نقطه از دنیا فراهم و عشق به امام را عشقی بین‌المللی کنیم. وی ضرورت احداث فرودگاه جدید را انجام پروازهای حال حاضر مشهد از آسمان شهر دانست که ممکن است در آینده با توجه به افزایش روز افزون پروازهای این فرودگاه موجب مزاحمت برای ساکنان این شهر مقدس شود.
ایلخانی در این حال گفت: فعالیت‌های توسعه ای فرودگاه مشهد متوقف نخواهد شد و امسال ۳۵ میلیارد تومان به احداث پروژه تکنیکال بلاک، توسعه ترمینال پروازهای داخلی و دیگر موارد اختصاص خواهد یافت.
مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور سهم فرودگاه مشهد در کنار فرودگاه‌های امام(ره) و مهرآباد در زمینه اعزام و پذیرش مسافر را مورد توجه قرار داد و گفت: پارسال ۵۰ درصد از مسافران دراین سه فرودگاه جابجا شدند. به گفته وی در چهار سال اخیر میزان اعزام و پذیرش از این فرودگاه ۱۰۰ درصد افزایش یافته است به طوری که در سال ۸۹، سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر و در سال ۹۲ این رقم به ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسید.
ایلخانی با قدردانی از عملکرد چلندری مدیرکل سابق فرودگاه مشهد گفت: در این فرودگاه تنها درآمد، نشست و برخاست و تعداد مسافر مهم نیست بلکه با توجه به میزبانی این فرودگاه در مقابل زائران امام رضا(ع)، اداره فرودگاه و احترام به مسافران از اهمیتی مضاعف برخوردار است که باید سرلوحه قرار گیرد. وی همچنین با معرفی محمدباقر قاسم‌زاده به عنوان مدیرکل فرودگاه مشهد از وی به عنوان فردی اهل فن و متخصص یاد کرد که پیش از این مدیرکل چهارمین فرودگاه کشور از نظر پذیرش مسافر بوده است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در پایان با اشاره به اهتمام دولت ابراز امیدواری کرد با تلاش بیشتر در عرصه فرودگاهی نیز خدمات شایسته‌تری به مسافران داده شود.همچنین ابراهیم مرادی به‌عنوان رئیس اداره کنترل فضای کشور منصوب شد.  به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، پس از انتصاب علیرضا مجذوبی به‌سمت معاون عملیات هوانوردی فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره)، ابراهیم مرادی به‌عنوان رئیس اداره کنترل فضای کشور منصوب شد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0