تدوین راهبردهای عملی نظام مهندسی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از تدوین خط مشی کاری و راهبردهای عملی این سازمان خبر داد.

ترکان در نشست خبری با اشاره به تدوین خط مشی کاری و راهبردهای عملی سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: توسعه و پیشرفت هر روزه سازمان های تخصصی به چشم انداز ماموریت حرفه ای آنها بستگی دارد و تدوین این نگرش همه جانبه و آینده نگر جز با تحلیل جامع و برنامه ریزی مناسب امکان پذیر نیست.

وی افزود: تقویت و توسعه فرهنگ و ارزش های اسلامی در معماری و شهرسازی، تقویت نگاه ملی در موضوع صرفه جویی در مصرف انرژی و شناسایی راههای جلوگیری از تولید و مصرف مصالح ساختمانی غیراستاندارد و نامرغوب از جمله راهبردهای سازمان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: به روز کردن دانش فنی اعضا، صاحبان حرفه ها، تلاش در جهت تقویت و توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای برای تربیت نیروی کار ماهر، اهتمام در جهت بازتعریف نظام فنی، اجرایی و کنترلی متناسب با کارفرمایی بخش خصوصی هم از دیگر موارد است.

وی به حمایت همه جانبه و موثر از سازندگان حرفه ای و متخصص و معرفی انواع قراردادهای ساخت اشاره کرد و گفت: فراهم کردن بازار خدمات مهندسی در تمام نقاط کشور از جمله روستاها، تغییر نوع و نحوه نظارت بر عملکرد بر شرکت های کنترل و بازرسی به عنوان اعضای گروهی سازمان و تنظیم رابطه منطقی با صدور شناسنامه نفی هم از دیگر موارد است.

ترکان افزود: همچنین تنظیم رابطه منطقی بین تسهیلات بانکی، بیمه کیفیت ساختمان، بازرسی فنی و هم پیوندی آنها و اهتمام ویژه در مسیر عملیاتی کردن مفاد بیمه کیفیت ساختمان از دیگر خط مشی های سازمانم نظام مهندسی است.

وی با اشاره به عملیاتی کردن نظارت مقیم در کارگاه های ساختمانی متوسط به بالا گفت: ارایه خدمات متنوع مهندسی در مناطق آزاد، تلاش برای کاهش حوادث ساختمانی، رعایت الزام های زیست محیطی و برخورد با تخلفات حرفه ای به عنوان تضمین کیفیت حرفه ای مهندسان هم از دیگر مواردی است که در تبیین خط مشی نظام مهندسی آمده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0