لغو تغییر کاربری اراضی کشاورزی

دادستان بجنورد گفت: با افرادی که زمین های کشاورزی، باغات و جنگل‌ها را تغییر کاربری داده و در آنجا خانه‌باغ ساخته‌اند، به شدت برخورد می‌شود و در برخورد با آن هیچ گونه اغماضی وجود ندارد.

 یاران با انتقاد از روند تغییر کاربری زمین های کشاورزی در این استان و تبدیل آن‌ها به خانه‌باغ اظهار کرد: برای جلوگیری از این روند شورای حفظ حقوق بیت المال تشکیل شده ‌که حفاظت از اراضی ملی، منابع طبیعی و صیانت از حقوق عمومی جزء وظایف آن است.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی یک استان کشاورزی است و تقسیم کردن زمین‌های کشاورزی به قطعات کوچک‌تر و ساخت خانه باغ در آن یک تهدید محسوب می‌شود، ادامه داد: ساخت این خانه باغ‌ها موجب می‌شود تا سکونت‌گاه‌های غیررسمی ایجاد شود و به دلیل اینکه دور از مناطق شهری هستند و گشت و نظارت نیروی انتظامی نیز در آن جا وجود ندارد، جرائم و فساد نیز اتفاق افتد.

وی با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته برای جلوگیری از این امر قانون وجود داشته، اما خلا نظارتی دستگاه‌های ذی‌ربط موجب شده تا این مشکل به وجود آید، تصریح کرد: با دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون آب، برق و گاز که برای ساخت این خانه باغ‌ها نیز که ارائه خدمت دهند، به شدت برخورد خواهد شد.
یاران خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر خانه باغ‌هایی وجود دارد که بدون مجوز ساخته شده‌اند، اما دارای آب، برق و گاز هستند که در این ارتباط یک پیمانکار شرکت آب و فاضلاب روستایی استان و یک آبدار که اقدام به اعطای انشعاب آب کرده بودند، بازداشت شد‌ه‌اند. وی افزود: در حال حاضر ۲۷۰ پرونده در خصوص تغییر کاربری اراضی تشکیل شده و همچنین بیش از ۵۰مورد اعطای انشعاب غیر مجاز برای این خانه باغ‌ها نیز کشف شده است. به گفته وی، ۷۰ تا ۸۰ درصد از انشعابات غیر‌مجاز اعطا شده، قطع شده است.

دادستان بجنورد گفت: ما مدیون افراد روستایی هستیم که یک قطره آب برای خوردن ندارند، اما این افراد به راحتی برای باغات خود انشعابات آب به صورت غیرمجاز گرفته‌اند که این مشکل در منطقه بدرانلو بیشتر دیده می‌شود. وی بیان کرد: احکام قطعی که در صورت ساخت خانه باغ‌های غیر مجاز تاکنون اجرا نشده، اجرا خواهد شد که شامل جزای نقدی، قلع و قم است. وی گفت: البته در ارتباط با ساخت خانه باغ‌ها، تعدادی از دهیارها و شوراهای روستایی نیز مقصر هستند که با آن‌ها نیز برخورد می‌شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0