توالت‌های هوشمند فرودگاه!

توالت‌های ترمینال فرودگاه هیترو لندن به حسگرهایی مجهز شده‌اند که تعداد استفاده‌کنندگان را می‌شمارند!

این شمارش بدون شناسایی مراجعان صورت می‌گیرد و زمانی که تعداد استفاده‌کنندگان از توالت‌ها به یک عدد معینی رسید این حسگرها برای کارکنان نظافت پیام می‌فرستند. در عین حال این اطلاعات می‌تواند جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل شود و از این طریق مشخص می‌شود که کدامیک از توالت‌های موجود در ساختمان بیشتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
یک شرکت کامپیوتری به نام «یورو تک» که در بخش‌های دیگر ساختمان همین ترمینال در فرودگاه هیترو فعال بوده با استفاده از فن‌آوری موسسه «اینتل» این توالت‌های هوشمند را طراحی کرده است.
«کارن لوماس» از بخش امکانات شهری هوشمند در موسسه کامپیوتری اینتل می‌گوید که این توالت‌ها، یک نمونه جالب از به کارگیری فن‌آوری کامپیوتری و اینترنت در تمام وسایلی است که به طور روزمره از آنها استفاده می‌شود و می‌تواند زندگی را برای همه ساده‌تر و بهتر کند.
وی افزود: همه ما بارها در صف توالت منتظر ایستاده‌ایم و هیچکس نمی‌خواهد پس از انتظار با یک توالت کثیف روبرو شود. باید از اینترنتی کردن وسایل برای مدیریت و تصمیم گیری بهتر و دادن خدمات بهتر به مشتریان استفاده شود. اطلاعات جمع آوری شده توسط این حسگرها به بایگانی‌های مجازی اینترنتی ارسال شده و در آنجا مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند.
کارن لوماس افزود: بررسی این اطلاعات نشان می‌دهد که از کدامیک از توالت ها بیشتر استفاده شده و به نظافت احتیاج دارند. در عین حال این اطلاعات می تواند به مسئولان نگهداری از ساختمان کمک کند تا در صورت لزوم مراجعان را به توالت‌های خالی هدایت کنند. همچنین از بررسی بلندمدت این اطلاعات می توان فهمید که کدامیک از توالت های موجود در ساختمان ترمینال خیلی کم مورد استفاده قرار گرفته و در نتیجه آنها را برچید و از فضای آن برای کارهای دیگری استفاده کرد و یا در کدام بخش های ساختمان استفاده از توالت بیشتر است و در نتیجه تعداد بیشتری در آن محل نصب کرد.
این سیستم هوشمند در عین حال مدت زمان رسیدن ماموران نظافت به هر یک از توالت‌هایی را که پیام مخابره کرده‌اند خواهد سنجید که ممکن است به نوعی نقض حریم خصوصی این کارمندان باشد.
اما کارن لوماس از موسسه اینتل می گوید: قبلا نیز روش مشابهی برای سنجش سرعت عمل کارمندان به کار می رفت که این گزارش‌ها، کاغذی بودند و در نتیجه به این لحاظ هیچ تغییری صورت نگرفته است. باید توجه داشت که اکثر کارمندان می‌خواهند کار خود را به خوبی انجام داده و مشتریان را راضی نگه دارند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0