ساختمان‌ سازگار با عواطف انسانی

محققان باغی طراحی کرده‌اند که نمونه اولیه ساختمان‌های هوشمند لقب گرفته و خود را با وضعیت عاطفی ساکنین سازگار می‌کند.

دانشمندان دانشگاه لینکلن انگلستان روی پروژه تحقیقاتی به نام STAN (شبکه‌های معماری فناوری علم) کار می‌کنند. این پروژه در حال کنکاش این موضوع است که آیا معماری می‌تواند عواطف انسانی را منعکس و ترسیم کند یا خیر.

این طراحی شامل یک سازه فولادی سخنگوست که به صورت عمودی و افقی قرار می‌گیرد و می‌توان با استفاده از پاسخ‌های کاربران در توئیتر آن را کنترل کرد. باغ مزبور به صورت پیوسته پوشش چشم‌انداز را آشکار کرده و همزمان خود را دوباره مدل‌بندی می‌کند. پروژه STAN نخستین اکران عمومی‌اش را هفته جاری میلادی در شهر شفیلد و طی رویداد باغبانی Garden Up صورت می‌دهد.

باغ مورد بحث به فعالیت توئیتر و به هنگام استفاده کاربران از gardenup hashtag پاسخ می‌دهد و اطلاعات دریافتی را به حرکات چشم‌انداز مکانیکی تبدیل می‌کند. ریچارد ام رایت، استاد برتر مدرسه معماری لینکلن، این سازه را به همراه دانشجویانش تولید کرده است.

رایت گفت: این باغ اساسا به آینده‌ای اشاره می‌کند که در آن ساختمان‌ها می‌توانند در پاسخ به نظارت وضعیت عاطفی کاربران توسط رسانه‌های اجتماعی، خود را سازگار کنند. این ساختمان‌ها همچنین خلق و خوی افراد را با تغییردادن رنگ یا شکل‌شان منعکس کرده و به طور پیوسته درک کاربران از محیط شهری را بازترسیم می‌کنند. در این میان، نماهای آن‌ها می‌توانند در واکنش به امیال و عواطف جمعی زنده، انعکاسی و متحرک شوند. دانکن رولاند، مبتکر دانشکده علوم رایانه دانشگاه لینکلن برنامه نر‌م‌افزاری برای این پروژه را ارائه داده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0