باغ هایی رو به آسمان

زندگی شهری مزایای غیر قابل انکار خود را دارد: بهره مندی از انواع هنرها و سرگرمی ها، مهمانی ها و انواع شب نشینی ها و …. . هر چه این امکانات بیشتر باشند یک گام به سوی شهرنشینی و تفریحات واقعی نزدیک تر شده ایم. البته این امکانات با فداکاری هایی همراه است و آن تنگتر کردن فضای لازم برای زندگی می باشد. در حقیقت، در خانه های شهری، این فضای بیرونی است که به عنوان یک مزیت سخاوتمندانه در نظر گرفته می شود.

در محیطی که حتی بر روی هر متر مربع، حساب می شود، یک بام باغ، راهکاری ایده آل برای گریز از هیاهوی بی وقفه شهر است. در زیر، چند نمونه الهام بخش از سرسبزترین بام باغ ها معرفی می شوند که چشم انداز شهرشان را زیباتر نموده اند.
یکی از زیباترین بام باغ ها بر روی سقف ساختمان L Heritage du vieux Port  است. این ساختمان در شهر مونترال کانادا قرار دارد و روبروی آن چشم اندازی از رودخانه. این خانه در حقیقت دارای پنج پنت هاوس با بالاخانه و فضاهای متفاوت است. این بام باغ از ویژگی های خاصی برخوردار است: یک تراس فراخ و باز که چشم انداز ۳۶۰ درجه ای رو به شهر و رودخانه سنت لورنس را  به نمایش می گذارد و سبب می شود این خانه واقعا خاص جلوه نمایی کند. خوشبختانه فضای لازم برای مبلمان و چیدمان صندلی های راحتی به خوبی طراحی شده است. کف باغ با سنگریزه فرش شده و دارای آلاچیق و بوته زارهای کوچک است. با وجود فضای باز، این بام باغ، سبکی جدیدی از زندگی  را فراهم می کند که در مکان های شهری به ندرت دیده می شود.

ساختمان Arrondissement شانزدهم پاریس، یکی از مکان های مشهور این شهر است و از لحاظ زیبایی، دومین جایی است که ما به شما معرفی می کنیم. یک خانه زیبا و شخصی که با باغی مملو از گیاهان مدیترانه ای چشم را می نوازد. این خانه دارای چندین بالکن مملو از گل و گیاه، آلاچیق و چشم اندازی رو به شهر است. قسمت عقبی خانه، حیاط خلوتی زیبا دارد که شما را از هیاهوی شهر دور می کند و در زندگی پر رفت و آمد شهر به شما این امکان را می هد که لحظه ای برای استراحت، درنگ کنید. این خانه همچون جواهر شهر، در پاریس می درخشد.

این بام باغ زیبا در طبقه بیستم یک مجتمع مسکونی در قلب شیکاگو قرار دارد. این مجتمع با اختصاص دادن ۴۰۰ متر به بام باغ این خانه، امکانات آن را کامل کرده است. چشم اندازی وسیع از آسمان خراش های شهر شیکاگو از داخل یک تراس بزرگ که پر از گل و گیاه است، بسیار لذت بخش خواهد بود. دیوارهایی با روکش عاجی، آلاچیق ها و باغچه های سنگیِ پر گل، همچون پناهگاهی خلوت و آرام است برای آسودن از شهری که هیچگاه به خواب نمی رود. چنین فضای صمیمی و در عین حال بزرگ، همچون دروازه ای رویایی در قلب شهر شیکاگو است.

Villa Gradini ساختمانی زیبا در پاراگوئه است که با الهام از آثار معمار آلمانی- امریکایی، لودویگ میه طراحی شده است. این خانه اقامتگاهی منحصر به فرد است که استادانه با چشم اندازی از سراشیبی شهر طراحی شده است. این ساختمان شامل چندین طبقه می شود و به نظر می رسد بر روی دامنه پرشیب تپه ای ساخته شده است. وجود چندین تراس، به هر طبقه از این ساختمان چشم اندازی متفاوت از شهر را نشان می دهد. در طبقه بالای این خانه، استخری قرار دارد و تراس هم، پوشیده از گل ها و گیاهان خوشبو و رنگارنگ است که به همراه نمای یکی از شهرهای معروف اروپا چشم را می نوازد. وجود فضای کافی برای این بام باغ و شنا کردن در استخر آن، تجربه ای لذت بخش و فراموش نشدنی از این شهر را به همراه خواهد داشت.

منبع: ماهنامه ساختمان و پلیمر

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0