تـرمینالـی روی ریـل

ترمینال «کولون غربی» یکی از پروژهای سمبلیک محسوب می شود که به رشد و توسعه ارتباط میان هنگ کنگ و جزیره چین کمک شایانی می کند.

ترمینال «کولون غربی» یکی از پروژهای سمبلیک محسوب می شود که به رشد و توسعه ارتباط میان هنگ کنگ و جزیره چین کمک شایانی می کند. این پروژه هنگ کنگ را به شهر شنزن چین (Shenzhen) متصل می کند و در حوزه حمل و نقل ریلی جزء برترین پروژه های سال قرار گرفته است. معماری بی نظیر این پروژه چشم ها را به خود خیره کرده است. سازه قوس دار و کششی پروژه و ساختمان های مورب و نامنظم آن مانند یک قطار مسافربری در حرکت و در حال جابه جایی مسافران است. از جدیدترین فناوری های مربوط به کامپوزیت ها و همچنین سازه های به هم متصل شده در حوزه صنعتی سازی در اجرای این پروژه استفاده شده که این موضوع به نماسازی و معماری جذاب آن کمک قابل توجهی کرده است.
این ترمینال ریلی یکی از پرسرعت ترین خطوط ریلی به شمار می رود که در مدت زمان کوتاهی هنگ کنگ را به شهر شنزن چین متصل می کند. سرعت این خط ریلی ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است که مسیر ۱۰۰ دقیقه ای هنگ کنگ به شنزن را به ۴۸ دقیقه کاهش داده است. حدود ۶۰ درصد از طراحی نمای خارجی این پروژه با استفاده از فناوری های سبز صورت گرفته، به طوری که پشت بام های آن تمامی سبز بوده و پنل های خورشیدی و توربین های بادی در بدنه ساختمان ها به کار گرفته شده است. این ترمینال به یک تونل ریلی ۲۶ کیلومتری در زیرزمین متصل می شود.
نکته جالب اینجاست که تمام کش و قوس های طراحی شده در بدنه این ساختمان ها به همان شکل در داخل آن نیز به کار گرفته شده که تقارن جذابی را بین نمای داخلی و خارجی به وجود آورده است. ستون های به کار رفته در داخل سالن ها همگی دارای زاویه و کشش خاصی هستند که موازی با یکدیگر و به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی نصب شده اند. این پروژه در فضایی به مساحت ۴۰۰ هزار مترمربع در حال توسعه است که تا سال ۲۰۱۵ میلادی به اتمام خواهد رسید.

 

منبع: ماهنامه ساختمان و پلیمر

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0