سندی برای حفظ میدان آزادی

رییس شورای اسلامی شهر تهران در شصت و هشتمین جلسه شورا با بیان اینکه سازه میدان آزادی جز سرمایه های شهر تهران است گفت: باید هر چه سریعتر سندی برای حفظ این میدان تنظیم شود.

احمد مسجد جامعی در ادامه تذکر رحمت اله حافظی و احمد حکیمی پور از مدیریت حاکم بر مجموعه برج آزادی با اشاره به مشکلات موجود در این میدان گفت: میدان آزادی از جمله مواردی است که ما در مورد بهره برداری از آن و نیز حفظ و نگهداری آن با مشکلات متعددی مواجه هستیم. این در حالی است که در حوزه فضای بیرونی که برعهده مدیریت شهری است اقدامات خوبی انجام شده و حتی در دوره سوم برای تغییر سنگ کف از همان نوع سنگ قبل استفاده شد گرچه وزارت ارشاد همکاری های لازم را نکرد.

وی ادامه داد : مشکلی که امروز این سازه را تهدید می کند انشعاب آبی است که از تهران به سمت شهریار می رود و خیلی هم خطرناک است چرا که متاسفانه این انشعاب در ساخت و ساز داخل مجموعه اثر گذاشته است و نشتی اب مجموعه از این همین امر ناشی می شود.

مسجد جامعی خاطر نشان کرد: متاسفانه مدیریت سه گانه میدان آزادی(بنیاد رودکی درون مجموعه، شهرداری و وزارت ارشاد بر فضای بیرونی) سبب شده که اقدامی خاصی در جهت مرمت و حفظ آن انجام نشود از اینرو باید سندی برای حفظ و حراست از این میدان تنظیم شود.

وی در پایان یاد آور شد: ما نمی توانیم نسبت به سرمایه های شهرمان بی تفاوت باشیم و حال آنکه میدان آزادی سنبل تهران و یکی از سرمایه های شهر ما است که ثبت آثار ملی هم شده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0