طرح عمرانی تهران جامعه نگر است

شهردار تهران در نشست تخصصی شهرداران و سران شهری جهان در سنگاپور، تاکید کرد تمامی طرح های عمرانی شهری در پایتخت ایران جامعه نگراست.

محمدباقر قالیباف در این نشست تخصصی که شهرداران ده ها کشور جهان شرکت داشتند، گفت: طی سال های اخیر توانسته ایم مشکلات و نیازمندی های واقعی شهروندان را تشخیص دهیم و تقریبا ابعاد توسعه شهر در کنترل مدیریت شهری است.

به گفته وی، در عین حالی که مشکلات و نیازمندی های واقعی شهروندان تشخیص داده شده و تقریبا ابعاد توسعه شهر در کنترل مدیریت شهری است، شهرها و محلاتی که در حاشیه و اطراف پایتخت در حال شکل گیری و توسعه است می تواند بحران زا باشد.

شهردار تهران در این نشست که به موضوع شهرهای قابل زیست و شهر پایدار و چگونگی مقابله با چالش های مشترک از طریق به اشتراک گذاری راه حل ها اختصاص داشت، با اشاره به چالش های فراروی کلان شهرهای جهان گفت: هر چند بسیاری از کلان شهرهای مهم جهان دارای چالش های کم و بیش مشترکی هستند ولی در عین حال مدیران آن ها می توانند راهکارهای متفاوتی را در مسیر غلبه بر این چالش ها و متناسب با فضای بومی ومحلی خود اتخاد و به کار گیرند.

قالیباف با اشاره به روند توسعه شهری تهران، گفت: طی سه دهه گذشته جمعیت تهران بیش از سه برابر شده و این در حالی است که زیرساخت های لازم به اندازه کافی توسعه نیافته است.

وی گفت که تلاش های خوبی برای ایجاد زیرساخت های شهری در حوزه های مختلف مانند ترافیک وحمل ونقل، فرهنگی واجتماعی، فضای سبز، فناوری های جدید ارتباطی و اطلاعاتی و دیگر زمینه ها صورت گرفته است، اما شهرداری همچنان با چالش های جدی مانند آلودگی و حمل ونقل عمومی، ایمن سازی شهر و بافت فرسوده شهری مواجه است.

وی به عنوان نمونه به ساخت سالانه بیش از ۲۵ کیلومتر مترو در تهران اشاره کرد و گفت سرانه فضای سبز در تهران نیز از هشت متر به بیش از ۱۵ متر رسیده است ولی تهران در منطقه کم بارانی واقع شده و مصرف بی رویه یا نادرست منابع آبی می تواند مشکلات و حتی بحران هایی را در آینده ایجاد کند.

شهردار تهران مشکلات شهر تهران را برشمرد و گفت: ما برای غلبه بر این مشکلات و ارتقای کیفیت زیست پذیری شهر، می بایست به سمت مدیریت یکپارچه، جامع و جامعه نگر و به ویژه آگاه سازی وجلب مشارکت شهروندان پیش برویم و با مشارکت همه ذینفعان به ویژه شهروندان بر مشکلات فائق آییم.

در این نشست تخصصی بیش از ۵۰ شهردار، استاندار یا فرماندار، تعداد زیادی از معاونین شهرداران، مقامات محلی و اعضای شوراها و انجمن های شهری، مدیران شرکت های فعال در حوزه مدیریت شهری، اساتید و پژوهشگران حضور داشتند.

نشست تخصصی شهرداران جهان نیز با سخنرانی وزیر صنعت، تجارت و توسعه ملی سنگاپور گشایش یافت.

گشتاسب مظفری معاون بین الملل مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری تهران پس از برگزاری نشست تخصصی شهرداران جهان گفت در این اجلاس که روز چهارشنبه ادامه دارد ادامه دارد، تعداد زیادی از مدیران شهری، صاحبنظران و اساتید رشته های مختلف مرتبط با توسعه، محیط زیست و مدیریت شهری حضور دارند. وی نتایج این اجلاس را در روند تحولات مربوط به شیوه های زیستی و سبک زندگی مردم به ویژه افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند تاثیرگذار دانست.

مظفری گفت که در نشست شهردارن که با موضوع شهرهای پایدار و قابل زندگی: چالش های متداول، راهکارهای مشترک برگزار می شود، تعدادی از شهردارن منتخب حضور دارند.

به گفته وی، شهرداران و رهبران شهری شرکت کننده در اجلاس شهرداران در سنگاپور ضمن مشارکت در مباحث و موضوعات عمومی اجلاس، در قالب شش میزگرد تخصصی کیفیت بالای زندگی: زندگی شهری پر جنب و جوش، محیط زیست پایدار، اقتصاد رقابتی: سرمایه ‏گذاری پیشبردی، برنامه‏ ریزی یکپارچه درازمدت: توازن منافع دست‏ اندرکاران، حکمرانی پویای شهری: ترویج حکمرانی خوب و شهرهای هوشمند تجارب خود را اریه ی کنند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0