معماران عدالت شهری را رعایت کنند

رئیس دومین همایش بین المللی معماری و توریسم گفت: معماران عدالت شهری، روستایی و عشایری را رعایت کنند.

پاپلی یزدی، جمعه شب در آیین اختتامیه دومین همایش بین‌المللی معماری و توریسم در سالن همایش‌های صداوسیمای مشهد، اظهار کرد: تمدن و فرهنگ اسلامی ضوابط و معیارهایی دارد که به آن عدالت اجتماعی می گویند و امروز ما می‌خواهیم ساختمان ساخته شده و سرمایه‌دار مشارکت کند اما در این مسیر باید عدالت هم اجرایی شود.

وی ادامه داد: امروز بخش‌هایی از شهر فراموش شده و در مشهد از میدان شهدا به آن طرف مورد توجه نیست؛ بی‌تردید معماران نباید با غرق شدن در دنیای برج سازی مردمان حاشیه شهر و نحوه ساخت و سازهایی که در این نقاط انجام می‌شود را از یاد ببرند.

رئیس دومین همایش بین‌المللی معماری و توریسم تصریح کرد: رفاه و آسایش باید در کنار هم قرار گیرد و امروز بحث سرمعماران و سرمایه داران نیست بلکه موضوع بر سر کسانی است که با فراموش کردن مسائل جامعه؛ عدالت شهری، روستایی و عشایری و در مجموع عدالت اجتماعی را از خاطر برده‌اند.

وی با تاکید بر ترویج معماری ایرانی اسلامی اظهار کرد: معماران جوان باید تکلیف خود را مشخص سازند زیرا آنان می‌توانند نگاهشان را به ورزشگاه های پکن و ساختمان های بلند پاریس بدوزند اما نباید مردم خود را در این مسیر فراموش کنند زیرا در غیر این صورت با شکست مواجهه می‌شوند.

یزدی یادآور شد: تمدن و فرهنگ اسلامی ضوابط و معیارهایی دارد که به آن عدالت اجتماعی می‌گویند و امروز ما می‌خواهیم ساختمان ساخته شده و سرمایه دار مشارکت کند اما در این مسیر باید عدالت هم اجرایی شود.

رئیس دومین همایش بین‌المللی معماری و توریسم در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه مقوله توریسم با زائر متفاوت است، بیان کرد: به صورت طبیعی هیچ توریسمی برای زیارت به این شهر نمی آید و آنان می خواهد از نحوه ساخت و سازها و معماری بناها لذت ببرد بنابراین باید به این بخش توجه بیش از بیش داشت چرا که معماری معرف هویت و نماد سرزمین ایران اسلامی است.

وی با اشاره به سومین همایش معماری و توریسم تصریح کرد: همایش سوم باید با عنوان معماری و عدالت اجتماعی انتخاب شود زیرا عدالت مبحث مهمی در بخش معماری است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0