بافت فرسوده معاف از عوارض نوسازی

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که احیاگران بافت فرسوده از پرداخت صددرصد عوارض معاف می شوند گفت: خوشبختانه با هماهنگی های صورت گرفته زیرساخت های لازم برای هماهنگی میان دولت و شهرداری در زمینه نوسازی بافت های فرسوده فراهم شده است.

عباداله فتح الهی تصریح کرد: دولت در زمینه نوسازی بافت های فرسوده نقش مهمی را برعهده دارد و ضرورت دارد تا با همکاری با مدیریت شهری و شورای شهر تسهیلات لازم برای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده فراهم شود .

وی با اشاره به اینکه ورود دولت به موضوع نوسازی بافت های فرسوده طی سال های گذشته ناکافی بوده است، گفت: مجموعه تخفیفات شهرداری برای نوسازی بافت های فرسوده طی سال های گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بوده و انتظار می رفت که به همین میزان هم پتانسیل بودجه عمومی در خدمت نوسازی قرار گیرد تا همپای نوسازی مسکن، خدمات و سرانه های ۷ گانه نیز نوسازی شوند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه بحث نوسازی بافت های فرسوده از منظر آرمانی، واقعیت های شهری، مدیریتی، بحران های اجتماعی و … به نقطه ای رسیده است که نیازمند تلاش ویژه و البته متفاوت با گذشته است، تصریح کرد: تهران شهری زلزله‌خیز است که گسل‌های بسیاری در آن وجود دارد، بنابراین با توجه به این‌که حدود ۳ هزار و ۲۶۸ هکتار از شهر تهران را بافت‌ فرسوده با ۳ مولفه ریزدانگی، نفوذ‌ناپذیری و ناپایداری تشکیل می‌دهد و حدود ۱۴ هزار هکتار بافت ناپایدار در تهران وجود دارد، لازم است مدیریت شهری و دولت توجه به بافت‌های فرسوده را یکی از دغدغه‌های خود بدانند.

فتح اللهی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران به وظایف قانونی خود در این خصوص عمل کرده است، افزود: شهرداری صددرصد عوارض را از شهروندان برای احیای بافت فرسوده دریافت نمی کند که طبق قانون باید ۵۰ درصد را دریافت کند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: طبق قانون برنامه ۵ ساله توسعه، دولت و شهرداری موظف به نوسازی سالانه ۱۰درصداز بافت های فرسوده هستند که در همین راستا شهرداری تهران از سال ۱۳۸۷ تاکنون به ارائه بسته های تسهیلات تشویقی که منتج از نتایج طرح تفصیلی و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران بوده پرداخته است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0