باغی برای تهران باقی نمانده است

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه مردم برای زیست بهتر و زندگی مناسب تر به فضای سبز بیشتر و مطلوب تر نیاز دارند، گفت: مردم برای زندگی راحت تر، همان طور که به خیابان و بزرگراه و همچنین به پل و تونل نیاز دارند، به باغ و بوستان نیز نیاز دارند.

مهندس محمد حقّانی افزود: علاوه بر این که توجه به ناوگان حمل و نقل موتوری می تواند بر بهبود محیط زیست تأثیر بگذارد و به موازات خودروهای شخصی، اتوبوس‌های شهری نیز مورد بازبینی و تعمیر قرار گرفته و آن‌هایی که به دلیل سن زیاد و فرسودگی شدید آلودگی شان بالاست، از رده خارج شوند.

وی با اعلام این که در دو دهه اخیر باغات تهران به شدت کاهش پیدا کرده و این موضوع نگران کننده است، خاطرنشان کرد: طی سال های گذشته به جان باغ ها افتادند و سال هاست که دیگر باغی برای تهران باقی نمانده و این مسأله به مصیبتی برای شهر و شهروندان تبدیل شده است.

آلودگی هوا باعث کوچ دسته جمعی پرندگان از تهران شده است

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر با اشاره به این که کاهش باغات و به موازات آن افزایش آلودگی هوا شرایط زندگی در تهران را نه تنها برای انسان ها بلکه برای پرندگان نیز ناسالم و نامساعد نموده، اظهار کرد: همین موضوع باعث کوچ دسته جمعی پرندگان از این شهر شده است.

حقّانی با بیان این که محور برنامه و بودجه مدیریت شهری تهران، حرکت به سمت کاهش آلودگی هواست، تصریح کرد: بر این اساس در برنامه ۵ ساله پیش روی شهر تهران، محور اصلی توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو است، همچنان که کشورهای پیشرفته نیز برای کاهش آلودگی هوای خود ساخت مترو را مورد توجه ویژه قرار دادند.

وی در پایان با تأکید بر این که مدیریت شهری باید بیش از پیش به توسعه مترو توجه نشان داده و با ساخت هر چه سریع تر خطوط ۳، ۶ و ۷ مترو ظرف ۵ سال آینده، می بایست حداقل ۱۵۰ کیلومتر متروی جدید در تهران ساخته شود، خاطرنشان کرد: سمت و سوی شورای شهر توجه به محیط زیست شهری و کاهش آلودگی هواست و به این منظور عمده بودجه مدیریت شهری تهران در سال جاری و سال های آتی برای ساخت مترو در نظر گرفته خواهد شد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0