تشریح ۳ ویژگی شهر مسلمان از زبان نقویان

یک استاد حوزه و دانشگاه ویژگی های شهر مسلمان براساس آیت قرآن را تشریح کردوگفت:مردم شهر اسلامی خداشناس هستند وگرسنگی و فقر نیز درآن جای ندارد .

به گزارش خبرگزاری مهر ،حجت الاسلام نقویان در نخستین همایش نمایندگان ادوار شورای عالی استان‌ها که صبح امروز (پنج شنبه) در مجتمع آدینه برگزار شد، اظهار داشت: از منظر دینی دو رویکرد به شهر اسلامی داریم. یک رویکرد رویکرد هنری است که قرآن صراحتا در روایات ما اسمش را حُسن و زیبایی می‌گذارد.

وی با تاکید بر بنای ساختار شهری براساس زیبایی اظهار داشت: در اروپا برخی شهر‌ها دو بخش قدیم و جدید دارد. مسئولین حتی اجازه نمی‌دادند در بخش‌هایی آنتن ماهواره نصب کنند زیرا نمای شهر را زشت می‌کند. حتی مردم روی بالکن حق ندارند لباس آویزان کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه زیبایی استاندارد جهانی دارد و منطقه‌ای نیست، به استاندارد شهری در سوره قریش اشاره کرد و افزود: استاندارد شهری در سوره قریش دارای سه ویژگی است. اول اینکه هر شهری اگر می‌خواهد شهر مسلمانی باشد باید مردمش خدا‌شناس باشند. در اروپا خدا‌شناسی یا اساسا نیست یا برای روز مباداست.

نقویان ادامه داد: دومین ویژگی شهر استاندارد، شهری است که گرسنه و فقیر در آن نباشد. آقای جوادی آملی اخیرا به همایشی پیام دادند که «ملتی که دستش و جیبش تهی است به درد قیام نمی‌خورد چه رسد به مقاومت». شهر گرسنه خدا نمی‌شناسد.

وی افزود: سومین ویژگی شهر مسلمان، که مهم‌تر از دوتای اولی است، این است که مردم نباید ترس و اضطراب داشته باشند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید شورای مشورتی از تجربه صاحبنظران شکل بگیرد. من با کارهای دولت قبل خیلی انتقاد کردم اما این را بگویم که چه اشکالی دارد یک مجموعه مشورتی از رئیس جمهورهای قبلی شکل بگیرد و از آن‌ها مشورت گرفته شود؟

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0