ساختمان های هوشمند و معماری آن ها

ساختمانهای هوشمندوبحث صرفه جویی درمصرف انرژی تعریف ساختمان هوشمندبطور کلی ساختمان هوشمند، ساختمانی است که مجهز به یک زیر ساختار ارتباطاتی قوی بوده که می‌تواند به صورت مستمر نسبت به وضعیتهای متغیر محیط عکس العمل نشان داده و خود را با آنها وفق دهد و همچنین به ساکنین ساختمان این اجازه را می‌دهد که از منابع موجود به صورت موثرتری استفاده نموده و امنیت و آرامش آنها را افزایش دهد مانند همه صنایع در حال رشد دیگر در این صنعت نیز رقابت‌هایی به چشم می‌خورد.

ما باید متوجه این موضوع باشیم که بیشتر گسترش در هر صنعتی را سازندگان آن صنایع بوجود می‌آورند و نه خریداران آنها. برای مثال با یک نگاه به صنعت اتومبیل سازی متوجه می‌شویم که، هر چقدر که یک اتومبیل بیشتر لوکس باشد، همانقدر بیشتر مجهز به تجهیزات الکترونیکی است. این تجهیزات الکترونیکی، کارهایی را انجام می‌دهند که لزوما قابل استفاده در همه جا و بوسیله همه کس نیست ولی بسیاری از همین تجهیزات که قبل از این به عنوان تجهیزات اضافی بر روی اتومبیل‌ها تلقی می‌شدند امروزه بعنوان تجهیزات استاندارد برای اتومبیل‌ها محسوب می‌شوند. برای مثال چند نفر از ما به یاد داریم که کمربند ایمنی بصورت اتوماتیک تنظیم نمی‌شد؟یا اینکه روزانه چند اتومبیل بدون کولر در سنگاپور فروش می‌رود؟ اگر این سوالها پانزده سال پیش پرسیده می‌شد حتما جوابها بسیار متفاوت از جوابهای امروز بودهزینه های جاری یک ساختمان معمولا هزینه‌های سرباز زیادی را برای انواع مشاغل و ساکنان ایجاد می‌کند، و همین موضوع می‌تواند در سود دهی نقش عمده‌ای را ایفا کند. بعلاوه، خیلی از سازمانها در دنیا به صرفه جویی در مصرف انرژی و هر چه بهتر کردن محیطهای کاری و زندگی خود روی آورده‌اند. صاحبین مشاغل مختلف در صرفه‌جویی در مصرف انرژی و بهینه سازی محیط زندگی و کم کردن هزینه های سرویس و نگهداری برای اینکه بتوانند به هدف نهایی خود برسند از یک طرف، و از طرف دیگر احتیاج آنان به امنیت و در دسترس بودن اطلاعات در زمان حقیقی روی آورده‌اند تا جایی که این تغییرات حتی در شرکتهای بسیار کوچک نیز بچشم می‌خوردمدت زیادی نیست که بحث درباره موضوع ساختمانهای هوشمند در محافل عمومی مطرح گردیده است. حال ببینیم که واقعاٌ یک ساختمان هوشمند چگونه ساختمانی است؟ تعریفی که در ایالات متحده آمریکا درباره یک ساختمان هوشمند عنوان می‌شود اینچنین است:«یک ساختمان هوشمند ساختمانی است که در بر دارنده محیطی پویا و مقرون به صرفه بوسیله یکپارچه کردن چهار عنصر اصلی یعنی سیستمها، ساختار، سرویس‌ها و مدیریت و رابطه میان آنها می‌باشد»

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0