چشم‌انداز شیراز دچار آشفتگی

استاد دانشکده معماری دانشگاه شیراز گفت: به مناسبت هفته شیراز همایش سه‌روزه‌ای را برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در آن با حضور صاحب‌نظران ابعاد مختلف معماری و گرافیک منظر شهری را مورد بررسی نقادانه و آسیب‌شناسانه قرار دهیم.

محمدعلی کریمی‌پور با بیان این مطلب اظهار کرد: در این همایش که به مناسبت هفته شیراز، «روز جهانی گرافیک» و «روز ملی معمار» برگزار می‌شود، منصور فلامکی از نخبگان معماری ایران و فرشید مثقالی از برترین گرافیست‌های کشور مهیمان و سخنران هستند.

وی اضافه کرد: چشم‌انداز بصری شهر شیراز از دو منظر معماری و گرافیک محیطی قابل تامل است اما با آشفتگی فرم، شکل، رنگ و کمپوزیسیون المان‌ها و نمادهای گرافیکی شهر شیراز مواجه هستیم و از دیگر سو با بدسلیقگی در عرصه ساخت و ساز معماری شهری بویژه نمای آن روبرو هستیم.

استاد دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز ادامه داد: زیبنده شهر شیراز با آن غنای فرهنگی و مذهبی نیست که امروزه با چنین آشفتگی‌ای در چشم انداز شهری آن مواجه باشیم و می‌طلبد که صاحبنظران و متولیان شهری با همراهی معماران و گرافیست‌های متعهد و مجرب شیراز فکری عاجلانه برای پایتخت فرهنگ و ادب و هنر ایران داشته باشند.

عضو هیات علمی موسسه ارم شیراز خاطرنشان کرد: همایش سه روزه‌ای با عنوان «شهر من؛ شیراز من» با همکاری شهرداری شیراز، سازمان نظام مهندسی فارس، انجمن هنرهای تجسمی و سنتی فارس و با میزبانی موسسه آموزش عالی ارم شیراز برگزار می‌شود که طی آن در روز چهارشنبه استاد فرشید مثقالی از نخبگان گرافیک ایران و برگزیده جشنواره‌های جهانی هانس کریستین آندرسن- دانمارک، براتیسلاوا- چکسلواکی، بولونیا- ایتالیا و پوستر ورشو- لهستان به بررسی هارمونی در گرافیک محیطی خواهد پرداخت.

وی افزود: در روز پنج شنبه دکتر محمد منصور فلامکی از چهره‌های ماندگار ایران و دارنده دکترای معماری و شهرسازی از دانشگاه‌های ونیز و میلان ایتالیا از منظر معماری به آسیب‌شناسی منظر شهری شیراز خواهد پرداخت و در روز سوم اساتید گرافیک و معماری به صورت مشترک به طرح موضوع و مباحثه می‌پردازند و نهایتا شرکت‌کنندگان در بخش معماری به طراحی اسکیس و در بخش گرافیک به طراحی پوستر با موضوع شهر من شیراز من ، روز جهانی گرافیک و شیراز؛ سومین حرم اهل بیت خواهند پرداخت. این همایش روزهای ۴ و ۵ و ۶ اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی شیراز برگزار می‌شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0