دهیارها شهردار می شوند

مدیرکل امور روستایی استانداری تهران گفت: مهمترین مشکلی که به شکل اصولی و زیربنایی باید در روستاها حل شود قانون جامع دهیاران است.

حمید اردوخانی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت:‌ در روستاهای استان تهران حدود ۳۵ دستگاه اداری کار اجرایی می کنند بدون آنکه دهیار به عنوان مدیریت واحد روستاها هویت قانونی داشته باشد و تنها براساس بخشنامه اعلام شده که مدیر ارشد روستا دهیار است.

۷۰ درصد دهیاران تهرانی لیسانس دارند

وی افزود: از میان ۳۲۰ دهیار در استان تهران حدود ۷۰ درصد دارای تحصیلات بالای لیسانس و فوق لیسانس هستند که نشان می دهد یک بدنه کارشناسی مرتبط با مسایل فنی و مهندسی در دل روستاها داریم از این پتانسیل می توانیم در توسعه روستایی، استحکام بنا، زیرساخت ها و بافت های فرسوده بهره بگیریم.

طرح جامع دهیاران به مجلس رفت

مدیرکل امور روستایی استانداری تهران با بیان اینکه به دنبال هویت بخشی به دهیاران هستیم که وضعیت استخدامی آنها مشخص شود، افزود: طرح جامع دهیاران به مجلس رفته اما برخی از دستگاه ها منافع خود را با وجود دهیاران مخالف می دانند و با این طرح به عناوین مختلف مخالفت می کنند.

به گفته اردوخانی از مهمترین نکات تصویب طرح جامع دهیاران آن است که دهیاران دستگاه اجرایی به حساب آمده و می توانند با اعتبارات ملی و استانی کار پیمانکاری و پروژه ای انجام دهند که درآمدی برای روستا به دنبال دارد.

همچنین به عنوان مدیر قانونی همچون شهرداران در روستاها عمل کرده و دستگاه ها را موظف به همکاری با دهیاران می کنند.

مدیرکل امور روستایی استانداری تهران با اشاره به موفقیت های تازه در زمینه خدمات رسانی به روستاها گفت: درحال حاضر جمع آوری وحمل پسماند روستایی در همه روستاهای دارای دهیاری مکانیزه شده است که موفقیت بزرگی به حساب می آید.

وی افزود:‌ ایجاد ایستگاه های آتش نشانی از دیگر پیشرفت های روستاها است که ۳۰ پایگاه آتش نشانی در حل حاضر در روستاها راه اندازی شده است. همچنین بهره برداری از زمین فوتبال در ۲۲۵ روستا و ساخت ۲۳۰ بوستان در روستاها از دیگر پیشرفت هایی است که تا کنون به دست آمده است.

به گفته اردوخانی ۷میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا پایان سال سایر روستاهای دارای دهیاری به زمین فوتبال و بوستان مجهز شوند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0