برآورد یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی پایتخت

مدیرکل امور روستایی استانداری تهران گفت:‌ در سال ۹۲ با کمک دولت تدبیر و امید و معاونت عمرانی استانداری تهران در سرفصل های مختلف مبلغ ۶۰ میلیارد تومان به حساب دهیاریهای استان تهران واریز شد.

حمید اردوخانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: شاخص های تخصیص اعتبارات شامل جمعیت روستایی، تعداد دهیاریها و میزان محرومیت روستاهاست.

وی در پاسخ به اینکه چه عواملی در محرومیت روستاها اثرگذار است افزود: محرومیت ها به لحاظ زیرساختها،امکانات،اعتبارات و وضعیت جغرافیایی سنجیده می شود.

به گفته اردوخانی در استان تهران ۸۱۷ روستا وجود دارد که ۳۲۰ روستا دارای دهیاری و مدیریت روستایی است و همان وظایفی که شهرداران در شهرها دارند دهیاران در روستا به عهده دارند.

مدیرکل امور روستایی استانداری تهران با بیان اینکه جمعیت روستایی در سطح استان تهران ۹۲۰ هزار نفر است گفت:‌ در سالهای اخیر با توجه به ارزش افزوده زمینهای تهران، مردم مجبور به مهاجرت به روستاهای اطراف تهران شدند و همین امر موجب شده تا برخلاف سالهای گذشته مهاجرت از روستاها به شهرها کاهش یافته و با افزایش جمعیت روستایی مواجه شویم.

وی با انتقاد از نبود آمار مدون و تفکیک شده از جمعیت روستاهای استان گفت:‌ براساس برآوردهای ما بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی در استان تهران داریم اما به دلیل نبود آمار صحیح و مدون این آمار از سوی مرکز آمار رسمی نشده است .

وی در رابطه با وضعیت اقتصادی روستاهای استان تهران گفت: توسعه روستایی تنها توسعه کشاورزی نیست هرآنچه که بتواند معیشت یک روستا را بهبود ببخشد و سطح درآمد مردم را افزایش دهد ما آن را به عنوان یک محرک توسعه می دانیم این محرک می تواند خدمات، صنایع تبدیلی، کشاروزی بسته بندی و پروتئینی باشد.

اردوخانی با بیان اینکه دولت گذشته به درستی روی صنایع کوچک و زودبازده متمرکز نبود گفت: از سرمایه گذارانی که در صنایع سبز غیرآلاینده فعالیت دارند و هچنین سرمایه گذارانی که طرح زودبازده داشته و بتوانند شرایط اشتغال در روستاها ایجاد کنند، دعوت می کنیم تا در روستاها به سرمایه گذاری بپردازند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0