معماری بومی مورد غفلت واقع شده

رئیس هیئت مدیره خانه معمار ترنج و مدیر گروه معماری دانشگاه غیرانتفاعی علامه امینی بهنمیر گفت: به دلیل نزدیک شدن به مدرنیته از فرهنگ و معماری بومی خود غافل شدیم.

محمد مهدی وطن دوست با بیان اینکه بزرگترین نماد فرهنگ و تمدن در هر کشوری معماری آن کشور است و وقتی یک فرهنگ نادیده گرفته شود، زبان‚ پوشش، موسیقی و متعاقبا معماری آن بوم نیز نادیده گرفته می شود.

وی عنوان کرد: به دلیل نزدیک شدن به مدرنیته از فرهنگ بومی خودغافل شده ایم وعدم توجه به خاطرات و نوستالژیهای کودکی و بومی مان علت دیگر این غفلت است، زیرا اگر از یک فرهنگ بومی داشته باشیم می توانیم از آن دفاع کنیم و آن را زنده نگه داریم.

مدیر گروه معماری دانشگاه جامع علمی کاربردی کارگران مازندران همچنین از برگزاری همایش استانی طراحی معمارانه یا به زبان معماری، ” اسکیس ” خبر داد و گفت: این همایش که در واقع رقابتی میان معماران دانشگاههای سراسر استان است با قضاوت ۲۰ داور از اساتید برجسته استان در دانشگاه علمی کاربردی جامعه اسلامی کارگران مازندران از ساعت ۹٫۳۰ تا ۱۵ روز پنجشنبه اول خرداد برگزار خواهد شد.

وطن دوست گفت: بیش از ۲۰۰ دانشجو در این رقابت شرکت خواهند کرد، هرچند شرکت در مسابقه اسکیس برای عموم آزاد است. وی هدف این رقابت را ارتقای سطح فرهنگ معمارانه بیان کرد و گفت: ارتقای سطح زیبایی شناسی مردم جامعه از جمله اهداف است و در پایان جوایز نفیسی به شرکت کنندگان و داوران اعطاء می شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0