مشکلات طرح‌ تفصیلی هیدج

شهردار هیدج گفت: مشکلات طرح جامع و طرح تفصیلی شهر هیدج بسیار مشهود است.

علی‌اکبر ملک‌محمدی، بعد از ظهر امروز در نخستین نشست شهرداران استان زنجان اظهار کرد: بیمه ساختمانی از مشکلات شهرداری‌ها است که موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیروهای شرکتی امنیت شغلی ندارند و دل به کار نمی‌بندند، خاطرنشان کرد: این امر برخی شهرداری‌ها را با مشکلاتی مواجه کرده است.

این مسئول بر ضرورت ارائه آموزش‌های لازم به مردم تاکید کرد و گفت: ارائه آموزش به کارکنان و مردم در مسائل مختلف موجب حل بسیاری از مشکلات می‌شود.

شهردار هیدج با اشاره به مشکلات طرح جامع و طرح تفصیلی در شهر هیدج، بیان داشت: مشکلات این دو طرح در این شهر بسیار مشهود است. ملک‌محمدی با بیان اینکه در شهرهای کوچک نظام مهندسی شعبه‌ای دارد که فقط از مردم پول می‌گیرند، افزود: کارآیی این شعب باید مورد توجه قرار گیرد.

شهردار صائین‌قلعه نیز در این نشست با اشاره به مشکلات طرح جامع و تفصیلی تصریح کرد: قولنامه‌ای بودن املاک واقع در این شهر مشکلاتی را به وجود آورده است. احمد واعظی مشکلات شهرداری‌ها را متنابه دانست و گفت: باید اجماع کلی برای حل مشکلات به وجود آید.

*مدیریت حریم شهرها ضروری است

شهردار قیدار نیز در این جلسه بر ضرورت توجه به تهیه طرح برای حریم و مدیریت حریم شهرها تاکید کرد و خاطرنشان کرد: طرح حریم این شهرستان آماده شده است.

یدالله لطفی با بیان اینکه این مشکلات برای توسعه شهرها سد راهی محسوب می‌شود، ادامه داد: باید با مدیریت لازم در زمینه حریم و با تهیه طرح‌های مطالعه شده حرف‌هایی را برای گفتن داشت.

وی با اشاره به مقصر بودن شهرداری‌ها در ۵۰ درصد مسائل راهنمایی و رانندگی بر ضرورت قبول نمایندگان راهنمایی و رانندگی به عنوان نمایندگان حقوقی شهرداری در این گونه مسائل تاکید کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه هیچ نوع تعادلی بین هزینه و درآمد شهرداری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با وصول عوارض و کارهایی از این دست اداره شهر امکانپذیر نیست.

شهردار سهرورد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مطالعه طرح جامع این شهر به مدت سه سال است که آغاز شده است، افزود: هنوز این طرح اجرایی نشده است.

حیدر نوری ادامه داد: برای ارتقای درجه شهرداری هیچ مرجع و ارگانی حمایت‌های لازم را انجام نمی‌دهد. وی بر ضرورت حل مشکلات شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: برگزاری این جلسات موجب همدلی می‌شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0