بنای اولین ورزشگاه جام جهانی قطر

کمیته عالی نظارت بر پروژه ها و میراث قطر، عملیات ساخت اولین ورزشگاه جام جهانی ۲۰۲۲ را آغاز کرد.

رسانه های قطر گزارش دادند: عملیات ساخت ورزشگاه الوکره یکی از ورزشگاههای مورد نظر برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ از روز گذشته آغاز شد. براساس این گزارش، گودبرداری، اولین عملیات و دومین مرحله از ساخت این ورزشگاه می باشد که توسط شرکت حمد بن خالد قطر انجام می شود.

مرحله اول ساخت این ورزشگاه به ارسال مناقصه های گودبرداری ورزشگاه الوکره اختصاص داشت که بسیاری از شرکت های قطری در آن شرکت کردند اما در نهایت با شرکت حمد بن خالد قرارداد بسته شد.

کمیته عالی نظارت بر پروژه ها و میراث قطر تصریح کرد: عقد قرارداد با این شرکت براساس قانون جدید کار قطر منعقد شده است و تضمین های لازم در همه بندها وجود دارد. این کمیته تاکید کرد: در این قرارداد، دستورالعمل های اساسی تضمین کننده حقوق کارگران در همه سطوح در نظر گرفته شده است.

براساس اعلام رسانه های قطر، گودبرداری برای ساخت ورزشگاه الوکره در ماه سپتامبر آینده آغاز می شود و پیمانکار متعهد است عملیات زیرساخت این ورزشگاه را تا ماه مارس ۲۰۱۵ به پایان برساند. بنا به اعلام کمیته نظارت بر پروژه ها و میراث قطر، ورزشگاه الوکره قرار است در سال ۲۰۱۸ به صورت کامل به بهره برداری برسد.

این ورزشگاه در زمینی به مساحت ۵۶۰ هزار متر مربع ساخته خواهد شد و شامل فضای سبز ، مسجد، مدرسه ، هتل ، سالن استراحت ، مرکز تمرینی می باشد. مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قرار است به میزبانی قطر برگزار شود.

پیش ازاین فیفااز نادیده گرفتن حقوق کارگران در قطر برای ساخت ورزشگاههای جام جهانی ۲۰۲۲ ابراز نگرانی کرده بود.دولت قطر چند هفته قبل تغییراتی را در قانون کار این کشور برای تامین حقوق کارگران خارجی شاغل در قطر بوجود آورد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0