حفظ حریم خانواده درساخت و سازها

امام جمعه گنبدکاووس گفت: در ساخت و سازهایی که درون شهرها انجام می‌شود، باید حریم خانواده‌ها حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین سبحانی روز یکشنبه در نشست شهرداران و روسای شوراهای اسلامی گلستان افزود: مردم ایران عمدتا مسلمان هستند و در اسلام بر رعایت حرمت مردم تاکید شده است. وی به شهرداری‌ها توصیه کرد، در ارائه مجوزهای ساخت و ساز طبقاتی‌ باید دقت شود تا آسایش مردم در درون منازلشان حفظ شود.

امام جمعه گنبدکاووس گفت: یکی از رسوم بسیار خوب ایرانی‌ها در ایام گذشته این بود که ساختمان‌های خود را بلند‌تر از گلدسته‌های مساجد نمی‌ساختند‌، اما این امور اخیرا کم رنگ شده است.

‌عبدالرضا چراغعلی، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان نیز بر رعایت حقوق مردم در ساخت و سازها تاکید کرد و گفت: در انبوه سازی‌ها باید دقت شود تا حقوق همسایگان اطراف ساختمان‌های مرتفع نیز رعایت شود. وی افزود: برای رفع مشکلات شهرها لازم است ‌شهرداری‌ها نسبت به اجرای مقررات در بخش‌های مختلف جدیت داشته باشند.

چراغعلی گفت: برخی شهرداری‌ها در اجرای مصوبات استانی از اهتمام لازم برخوردار نیستند که این امر موجب می‌شود این قبیل شهرداری‌ها در جذب اعتبارات آن بخش‌ها با مشکل مواجه شوند.

وی از ابلاغ طرح هادی شهرهای جدید در آینده نزدیک خبر داد و گفت: فعال کردن پلیس ساختمان از سوی شهرداری‌ها یکی از مصوبات استانی بود که برخی شهرداری‌ها بصورت جدی به آن نمی‌پردازند. وی گفت: اگر پلیس ساختمان در شهرها راه اندازی شود، از بسیاری تخلفات ساختمانی جلوگیری می‌شود.

‌عبدالمجید قزلجه، شهردار گنبدکاووس نیز‌ آبادانی و اجرای طرح‌های عمرانی را از اولویت‌های اصلی این شهرداری خواند و گفت: خدمات رسانی مطلوب حق مردم است و شهرداری در این خصوص از هیچ تلاش و کوشیی دریغ نمی‌کند. وی افزود: انجام خدمات شهری، امور عمرانی‌، فرهنگی و اجتماعی از جمله کارهایی است که شهرداری بر آن اهتمام دارد.

‌جبار ایری‌، رییس شورای اسلامی گلستان نیز بر برنامه محور بودن شوراهای اسلامی تاکید کرد و گفت: اعضای شوراهای اسلامی به محض قبول مسوولیت باید برنامه ۵ ساله‌ای را تدوین کنند و بر اساس آن فعالیت کنند. وی افزود: اگر شوراهایی قادر به تهیه این برنامه نیستند، باید از کارشناسان استفاده کنند و بر اساس اولویت بندی نیازهای شهر فعالیت کنند.

ایری، اعضای شوراهای اسلامی را از دخالت در امور جزیی شهرداری‌ها برحذر داشت و افزود: شوراهای اسلامی علاوه بر امور عمرانی شهرها، در بخش‌های فرهنگی‌، اجتماعی و بهداشتی نیز تاثیر مثبت داشته باشند. در این نشست یک روزه شهرداران و روسای شوراهای اسلامی گلستان بصورت کارگاهی‌، مسایل و مشکلات را بررسی کردند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0